Segítség, kék füst!

2010.01.02. 08:51

Üdv motordoktor, a kérdésem a következő: minap 3 heti állást követően beindítottam az 1986-os Honda VF500 F2 motoromat és a balos kipufogóból kék füst jött ki. Korábban egy pályanap alkalmával egy kicsit elcsúsztam vele és mintha azóta tapasztalnám ezt a jelenséget. De ez nem száz százalék. Esetleg olaj kerülhetett valahová, ahová nem szabadna? Vagy mi lehet a hiba oka? Válaszát előre is köszönöm. Üdv, Árpi

Kedves Árpi,

Nem beszélnék egyből hibáról, inkább a korral járó jelenségről. Kicsi az esélye, hogy külső sérülés nélkül a blokk úgy károsodjon, hogy az olajfogyasztás megnőjön vagy füstöljön, bár endúrósok gyakran tapasztalják, hogy egy-egy fejreállás után egy ideig erősen füstöl a motor. Az olaj nagyobb mennyiségben jut a dugattyúra alulról, bejuthat az égéstérbe, kipufogó csatornába; füstöl, aztán kiég, kitisztul.

Ha a pályanap után pár száz km-rel is csinálja, akkor itt nem ez az oka, valószínűleg összefüggésben sincs az elcsúszással. Inkább az idősebb motorokon szokásos okok lehetnek, egy szelepszár szimmering rosszabb elhelyezkedése, egy összeforgott vagy elfordult gyűrű. Amíg nincs számottevő olajfogyás, addig ez nem bír nagy jelentőséggel egy nem katalizátoros motoron.

Üdv.

Motordoktor

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.