Egyenetlenül nyúlott lánc - hova állítsam a feszességet?
Kedves Motordoktor! Ahogy ellenőriztem a láncfeszességet észrevettem, hogy ha beállítom a gyári feszességre és tekerek a hátsó keréken fél fordulatot akkor megváltozik a feszessége, lazább lesz. De ha itt állítom be, akkor meg túl feszes lesz megint forgatva a kereket fél fordulatot... Akkor most hova állítsam, hogy állítsam be? Tamás
Kedves Tamás!
Ez sajnos annak a jele, hogy a lánc egyenetlenül nyúlott és cserére érett. Az ilyen egyenetlenül nyúlott lánc menet közben lüktető terhelést ad a hajtáslánc elemeire, a kihajtás csapágyára a hátsó kerékre és ez a váltakozó terhelés mindent igénybevesz, a lánc pedig rohamosan eljut a használhatatlanságig. Az ilyen típusú nyúlás a normálisan használt (nem gyakran kuplunggal egykerékre vett) motornál első jele a lánc elhasználódásának és csereérettségének. Ha még mindenképpen használni szeretnéd egy rövid ideig, akkor a feszességet ott állítsd be, ahol a lánc a legfeszesebb, mert így forgás közben nem feszül tovább.
Az egyenestlenül nyúlott lánc még a váltás minőségére is visszahat, menet közben.
Üdv.
Motordoktor