Nittelés vagy patentszem?

2010.03.10. 14:50 Módosítva: 2010.03.10. 14:50

Tisztelt Motordoki! DID 530 VM láncot vettem az 1200-es Banditámra. Összeszerelésnél véleményed szerint mia jobb, nittelni vagy patentszemmel összerakni? Köszönöm!

A gyakorlat az, hogy 520-as láncig a patentszemet részítik előnyben, az 525 és 530-as láncnál már a nittelés a biztonságosabb. Az 520-as lánc gyakran van olyan motoron, például enduron - ahol esetleg menet közben is cserélni kell, vagy versenykörülmények között kell cserélni, itt az egyszerű bonthatóság nagyon fontos.

Az erősebb, utcai motorknál a nittelő szem alkalmazása előnyösebb. Vigyázni kell azonban, mert a helytelenül, kalapáccsal összevert nittelőszem szoros lesz, jobban melegszik, esetleg tönkreteszi az O gyűrűjét és a szem gyorsabban kopásnak indul. A helyes nittelés úgy jön létre, ha a furatolt nittelőszem-csapot egy megfelelő kúpú nittelő szerszámmal benyomjuk. Ez a csapot nem zömíti, csak a peremet nyitja jobban szét, így a szem nem tud leugrani róla, de nem lesz szorosabb, mint a többi szem.

Üdv.

Motordoktor