Különböző fúvókák a Honda VFR karbikban

2010.03.14. 14:54

Tisztelt Motordoktor! Csak két kérdésem lenne egy VFR400R-el kapcsolatban. (NC24) -Miért van gyárilag a két első henger porlasztójában 2 századdal nagyobb főfúvóka mint a hátsóban? -Nagyobb gázfröccsök után leesik az alapjárat 900-1000-re, ami néhány másodperc után visszaáll a beállított 1500-ra. Ez normális? Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel PSZP

Kedves István!

Jellemző, hogy a V elrendezésű motorok hátsó hengereinek karburátorába kicsit kisebb fúvókát tesznek, mert ez a henger vagy ezek a hengerek (V4-es esetében) melegebben járnak, így a kisebb benzinmennyiséggel biztosítható, hogy nem lesz túl dús a keverékük. Tehát nem az elsőben van nagyobb, hanem a hátsóban kisebb.

A gázfröccsök utáni visszatérés alapjáratra azért szokott problémás lenni, mert a gyors gázmozdulatokkor a karburátorok túldúsítják a keveréket, hogy a motor minél jobban vegye a tüzet. Amikor meg hirtelen becsukjuk a gázt, akkor ennek a dúsabb keveréknek kell egy kis idő még kiürül és letisztula gyertyáról is. Ez a jelenség mérsékelhető, ha a gyorsító pumpán állítunk vagy a karburátort kicsit szegényebbre vesszük, vállalva annak a kockázatát, hogy akkor meg nem fogja olyan jól venni a gázt, esetleg néha meg is torpan.

Üdv.

Motordoktor