Érdemes magyar dobot csináltatni?

2010.05.24. 12:48

Tisztelt Motordoktor!

Van egy 2004-es Honda CB250F Hornetem. Japán piacos a gép, nem sok gurul az országban belőle, azt hiszem. Szeretnék rá valami sportdobot tenni, hogy komolyabb hangja legyen, már amennyire egy 250-esnek lehet. Ám a nagy gyártóknál ehhez a kis típushoz nem nagyon lehet találni dolgokat, de külföldön sem. (Vagy csak nekem nem sikerült?) Rá lehet építeni egy 600-as Hornetre gyártott dobot (mivel ahhoz szerintem többen gyártottak), vagy az nagyon nagy lenne rá, és nem is passzolna a motor karakteréhez a köbcentikülönbség miatt? Vagy érdemes egy magyar (Martin) dobot csináltatni hozzá? Szóval merre érdemes elindulnom? Több lóerőt nem hiszem, hogy ki lehet sajtolni ebből a gépből, inkább a hangját szeretném „jobbá" varázsolni. Minden sportdobban kivehető tompító van? Sajnos nem értek a témához, ezért is kérdeztem talán alapdolgokat vagy hülyeségeket.

A választ előre is köszönöm.

Gyurka Balázs

Kedves Balázs!

A 250-esnek is lehet erősebb és mélyebb hangja is egy nyitottabb kipufogóval. Ha valóban ez a cél, akkor valamelyik magyar gyártó ezt meg is tudja valósítani. Három dolgot azonban nem szabad szem elől téveszteni: szigorúan véve egy nyitott, itthon gyártott, megfelelőségi nyilatkozat nélküli dobbal a motor közúti forgalomban nem vehet részt. Egy ilyen dobnak inkább csak hátrányai vannak: a motor érezhetően gyengébb vele a közepes fordulatszám-tartományban, valamint a maximális teljesítménye sem biztos, hogy emelkedik.

Összefoglalva: lesz egy dobod, aminek szerinted szebb, illetve nagyobb hangja van, mint a gyárinak. Ellenben a közúton használt fordulatszám-tartományokban kevesebb teljesítmény és nyomaték fog a rendelkezésedre állni. Ja, és az egész móka (nem utolsósorban) szabálytalan.

Szerinted érdemes?

Üdv.
Motordoktor