Nem látok. Xenont bele!

2010.07.02. 12:11

T. Motordoktor!

Amiatt írok Önnek, mert a motoromnak nagyon gyenge a világítása. Ez egy ’93-as Aprilia RS 125 Extrema, és nem vagyok megelégedve a fényszórójával. És mivel nem budapesti, hanem vidéki vagyok, nagyon fontos lenne, mert itt nem olyan jó a közvilágítás és az utak sem, én pedig nagyon korán járok vele dolgozni, mindig sötétben.

Már régóta csak hosszú fényen használom, mert úgy engem is jobban látnak, de így sem az igazi. Ha pl. egy autós jön mögöttem, sokkal jobban látok előre. Ezért arra gondoltam, hogy xenont vennék bele, de akkora a választék, hogy nem tudom, milyet lenne érdemes ebbe a motorba. És persze az ár sem mindegy. Amúgy több ismerős is ajánlotta, akik ilyet raktak az autójukba. Segítségét előre is köszönöm.

Üdv:
Barna Zoltán

Kedves Zoltán!

A xenonos átalakításról határozottan lebeszélnélek. Egyrészről a jármű engedély nélküli átalakításának minősül, hiszen a lámpatestbe nem megfelelő égőket teszel, a lámpatest pedig része a jármű biztonsági berendezéseinek, amelyre a gyártói megfelelőségi nyilatkozat (homologizáció) vonatkozik. Az utóbbi időben a Közlekedési Felügyelet erre a témára jobban figyel, mert az utólagos xenonnal szerelt, parabolatükrös lámpáknak nagy a szórt fényük, veszélyesek is mindamellett, hogy szabálytalanok.

A megoldás az emelt fényerejű izzó alkalmazása lehet, amelyek élettartama ugyan kicsit kisebb, de fényereje 30–50%-kal nagyobb. Ez már olyan, hogy simán látható a különbség fényerőben, jobban lehet velük este látni és nem utolsósorban szabályosak. Nem a nagyobb teljesítményű (wattszámú) izzóról beszélek, hanem az emelt fényerejűről, ez nagyon fontos.

Üdv.
Motordoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.