Hogy működik az automata kuplung?

2010.07.30. 10:19

Sziasztok,

Az a kérdésem lenne, hogy ha egy motornál automata kuplung van, akkor vész esetén (például megcsúszok és a gázkarba kapaszkodva berántom azt) hogyan képzelték el a gyártók a megszakítást? Egy hagyományos kuplungosnál reflexből berántom a kuplungot még ha a gázkarba is kapaszkodok (ezt már elég gyakran megjártam) és felbőghet a motor, de az erő nem kapja ki alólam a vasat. Ha ilyen lehetőség nincs, akkor megkockáztatom azt a feltevést, hogy az elektronika úgy értelmezi a gázráhúzást, hogy kemény gyorsítást rendeltem, és visszakapcsol vagy 3-at automatikusan, és azzal el is szálltam. Mármint nem én, mert köszönöm, maradok a hagyománosnál, egyszer kísérletezzék ki, vagy győzzenek meg, hogy az elektronika észreveszi, mi az ábra és felülbírálja a „parancsot”.

Hogy is van ez megoldva?

Köszönöm,
Szabi

Kedves Szabolcs!

Ez valóban nincs megoldva az automata kuplungos motornál, tehát ha valami miatt „véletlenül" húzol gázt, akkor a motor gyorsítani fog, noha nem kapcsol vissza, hiszen csak a kuplung automata. Van néhány ilyen dolog a motorozás esetében, sajnos ebbe bele kell törődnünk. Az egy szerencse, hogy ki tudunk kuplungolni, itt meg jobban kell figyelni a kormányfogásra, a gázkar húzására. Nem hiszem, hogy a gyártók nagyon küzdenének, hogy mindenkit meggyőzzenek, sokan már így is elégedetten használják az új fejlesztésű automata kuplungos motorokat.

Üdv.
Motordoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.