Nem veszi a kettest. Barkácsolnék...
Van egy Honda CR125 krosszmotorom, 91-92-es évjáratú. A 2. váltófogaskerék meg annak párja picit megkopott, így nem veszi be a kettest, csak visszafele. Széthúztuk a blokkot és láttuk, hogy meg van kopva a fogaskeréknek harmadik bütyke. Gondoltunk arra, hogy beviszem a fogaskerekesekhez és kb. 0,5 mm bemaratok mindegyik oldalból. Így kijönne belőle a lekopás. Még a fogaskerék belsejéből le lenne hozva 1 mm, akkor jobban összeérnének és nem csapná ki a 2. fokozatot. Tudom, hogy ezek jól meg vannak edzve, így nem lenne baj hogy meggyengül.
Várom válaszukat!
Viszontlátásra,
ketNorbert
Kedves Norbert!
Elméletben jó az elgondolás, a gyakorlatban azonban nem biztos, hogy jó lesz. A kapcsolókörmök a fogaskerék oldalán alámetszetten készülnek, hogy amikor egybe kapcsolódnak, akkor az erő egymásba tartsa a szomszédos párokat. Ezt az alámetszést is meg kell csinálni, és pontosan. Ennek mértéke változó.
A másik probléma, hogy a váltásnál a kapcsolóvilla annyit nyom a páron, amennyit a kapcsolóhenger alakos járata engedélyez. Ez gyárilag elegendő, azonban egy alámetszett, 1 mm-t lemart kerék esetében már kétséges. A villa útját nem lehet megnövelni, mert akkor a kapcsolóhengert is módosítani kellene, valamint a fokozatváltó csillagot is...
Szóval próbálkozni lehet, főleg, ha otthon felkészülten el tudod végezni a szerelést, de a megoldás egy új fogaskerékpár lesz.
Üdv.
Motordoktor