Féloldalasan kopnak a fékbetétek. Normális ez?

2010.11.27. 09:34

Szia Motordoki !

Egy 2008-as Honda XL1000 Varaderom van. Most cseréltem ki a hátsó fékbetétet. A régin látszik, hogy a belső oldalon lévő betét eleje és a külső oldalon lévő betét vége jobban elkopott, mint a betétek középső része. Betettem az újat. 1500 km futás után az új betéten is látszik a féloldalas kopás. Úgy tűnik, mintha a betétek és a féktárcsa nem lenne párhuzamos egymással. A láncfeszítőnél ellenőriztem a jelöléseket, sőt még külön tolómérővel is mértem. Az stimmel. A fékdugattyúk, tiszták normálisan járnak, nem szorulnak. Akkor ?

Üdv:Geri

Kedves Geri!

Nagyon ritka, amikor a betét teljes kopó része teljesen egyenletesen kopik el az úszó nyergeknél. Ennek két fő oka van, elsősorban az, hogy az úszónyereg a csapokon nem pontosan illesztett, "lóg", a másik pedig, hogy a nyereg a használattól deformálódik, "nyúlik". Ez fokozottan igaz azokra a motorokra, ahol nagyobb terheléssel mennek és erősebben használják a hátsó féket. A Varadero 3 dugattyús kombiféke is ilyen. Én először a nyereg lógását nézném meg a csapokon és a betétek helyére rakott két pontos lapos idomszerrel pedig a nyereg "párhuzamosságát" vizsgálnám meg.

Üdv.
Motordoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.