Honda: 12 ezer után halott a váltó?

2011.01.11. 11:14

Tisztelt Motordoki!

Van egy 2009-es, újonnan vásárolt Honda CBF 125 típusú motorkerékpárom! Tegnapi nap elérte a 12000 km-t, amit ő azzal „jutalmazott”, hogy elkezdett szarakodni a váltója, ezt részletezem is!

Van olyan eset, hogy berakom 1-esbe, de nem indulok el, hanem ki szeretném tenni vissza üresbe, és egyszerűen nem tudom, mert mozog ugyan a váltókar fel-le, de nem kapcsol semmit! Menni kell vele pár métert, és akkor ki tudom rakni üresbe. Ugyanezt játsza el pl., ha 2-esben megállok a ház előtt, szintén nem megy semerre, csak ha megyek vele még egy kicsit! Vagy, ahogy ez az egész kezdődött, mentem 5-ben 60 körül, meg akartam állni az út szélén, index ki, szépen fék, kapcsolnám vissza, aztán csak egyet kapcsolt, utána a váltó megint csak úgy „üresen” járt! Valamint ha kereszteződéshez, vagy villanyrendőrhöz érek, és biztosan üresben szeretnék megállni, akkor minden egyes visszakapcsolás előtt motorfékre kell engedni a mocit, és akkor rendesen visszamegy. Ha csak simán megyek vele, tehát normális fordulatokon váltok felfelé, azzal semmi gond nincs!

A kuplung holtjátéka jól van beállítva, úgy soha nem váltok vissza, hogy nagy sebességnél felzúgjon a motor a motorféktől, főleg nem hirtelen, tehát nem csinálok vele semmi olyat, ami egészségtelen lenne a váltónak. Az olaj rendszeresen, az előírásoknak megfelelően cserélve van benne, épp most lesz megint esedékes! Shell Advance VSX 4T 10W-40 típusú full szintetikus olajat használok hozzá!

Mitől lehet ez a hiba? Valami szétesik, elkopik, eltörik, vagy csak állítani kéne? Esetleg valami szinkron probléma? Ha javításra kerül a sor, mire számítsak? De azt senki ne mondja nekem, hogy ez normális, és hogy ilyen, mert eddig SOHA nem csinált még hasonlót se!

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel,
Ádám

Kedves Ádám!

Első körben azt javasolnám, hogy valami olcsóbb motorkerékpár olajjal csinálj rajta 2 olajcserét. Gyakran előfordul, hogy a váltó nehezen, kicsit ragadva működik, mert a kuplung kopadékai olyan helyekre rakódnak le, hogy a pontosan illesztett részeket akadályozzák a mozgásukban. Elsősorban a kapcsoló hengerre (kukachenger) gondolok, de az is lehet, hogy a fokozatkiválasztó csillag és görgője problémás. Amennyiben ez nem hoz semmilyen javulást, akkor szét kell szedni, mert elképzelhető, hogy valami egyéb probléma, például lelazult alkatrész okozza ezt. A már említett csillag környékén keresném a hibát, de azt javasolom, hogy mindenképpen bízd szakemberre. Ehhez nem kell a blokkot széthúzni, csak a fedelet levenni, költségben sem nagy. Biztos nem szinkron probléma, mert ezek nem szinkronizált váltók.

Üdv.
Motordoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.