Honda tuning lánccserével?

2011.03.17. 12:12

Tisztelt Motordoktor!

2004-es Honda CBR 600 F4i motoromon úgy látom, itt az ideje lecserélni a láncot (és gondolom a lánkerekeket is). 26500 km van benne és második tulajdonos vagyok. Tanácsot szeretnék kérni, hogy milyen márkát és típust vegyek. Szeretném, ha egy kicsit robbanékonyabb is lenne a paripa. Ha jól tudom, ezen itt lehet segíteni. (De feleslegesen nem akarom túlterhelni a "rendszert"!)

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel,
Ádám

Kedves Ádám!

Ami a lánc cserét illeti érdemes valami márkás és gyári ajánlásnak megfelelő láncot választani, akár azt a márkát, amit gyárilag szereltek rá. Az olcsóbbak általában rövidebb élettartamúak, még azonos ápolást feltételezve is. Azt azonban tudni kell, hogy az ápolás, az alkalmazott kenőanyag és a kenés és tisztítás gyakorisága a meghatározó a lánc élettartama szempontjából.

Az áttétel megválasztása már nem ennyire egyszerű kérdés. Az biztos, hogy a gyári áttétel arra, amire a gyártó tervezte a motort a legjobb. Ha azonban a használat módja eltér a gyárilag tervezettől, mondjuk csak hosszú túrára vagy csak városban használja a motort, akkor ennek megfelelően érdemes esetleg hosszabb, vagy rövidebb áttételt feltenni. Nagyon azonban nem érdemes eltérni, mert a váltó és a szekunder áttétel (maga a lánc áttétele) mindig a motor karakteréhez, a jármű tömegéhez van gyárilag tervezve. Az első lánckeréken egy foggal, a hátsón maximum három foggal érdemes eltérni, ha a használat jelleg ezt indokolja. Én valószínűleg maradnék a gyári áttételnél.

Üdv.
Motordoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.