Nem seggrakéta kell, de azért menjen

2012.03.14. 12:15

Tisztelt Motordoki!

Lassan jön a motoros idő és azon töröm a fejem, hogy milyen vasat
vegyek. Nem csak motorozgatni,hanem közlekedni is szeretném
használni. Száguldozás nem érdekel 130-140 utazó nekem bőven elég. Van néhány alternatívám amik érdekelnek, ami árban, kinézetben és teljesítményben (papíron), szélvédelemben és járulékos költségeiben
megfelelhetnének.

Ilyen 6-700 ezer forintban gondolkodok, évjárat ilyen 2000-től felfelé, injektorosban mindenképp. 185 cm magas vagyok 105 kg és utassal is használnám. Sv 650-esem volt már, azt kicsit alacsonynak éreztem, továbbá az utasnak sem egy luxusszálló. Amiket most nézegetek: Aprilia Pegaso 650 Rotax/ vagy a 660-as Strada. Milyen ez a Rotax blokk, szabad megvenni? Nem ismerem egyáltalán, de jó árfekvésű kényelmes motornak tűnik.

Nézegetek még robogókat is, de nem tudom milyen szervizköltsége van egy ilyen járgánynak,mennyire használhatók az elképzelésemre, melyiket nem érdemes megvenni. Ezek a következők: Aprilia Scarabeo / Atlantic, Gilera Nexus, Yamaha Tmax, Kymco Xciting, mind 500-as. Igazából csak ha kipróbálom őket tudok dönteni, de mondjuk szervízköltségek szempontjából melyik lenne racionális, megbízható választás.

A kommentelőknek üzenném, nem érdekel az olyan vélemény, hogy két személyre ezer alatt nincs motor meg a többi baromság. Nekem nem seggrakéta kell, hanem egy használható, ésszerű, kétkerekű közlekedési eszköz, amit autópályán kívül kényelmesen használok. Köszönettel:

Zsolt



Kedves Zsolt!


A döntésre vonatkozó kérdést meg is válaszoltad, csak úgy tudsz dönteni, ha kipróbálod őket. Ez azért is igaz, mert a megjelölt motorok azért eléggé különböznek, egy Pegasot nem lehet egy Tmaxhoz hasonlítani. Ami a Rotax blokkot illeti nem kell tőle félni, sokan használják, sok alkalmazásban és a kezdeti gyerekbetegségek után megbízható, jó minőségű szerkezet lett, azonban ne feledjük el, hogy most használt motorról beszélünk, ahol az előző tulajdonos vagy tulajdonos karbantartása vagy annak hiánya nagyobb befolyással bír, mint maga a motor konstrukciója.

Egy széthajtott, rideg tartásban üzemelő blokk akármilyen jó konstrukció 5-8 év alatt akár teljesen tönkre is mehet, ami a költségek tekintetében nem elhanyagolható.Én azt gondolom, hogy szervizköltségek szempontjából a Pegaso és társai nyerőbbek a nagy robogókkal összehasonlítva, ráadásul én jobban is kedvelem a motor-szerű motorokat, nagyobb kerékkel, jobb stabilitással, mint ezeket a nagy robogókat, hiába minden sportosságra törekvés a gyártó részéről.

Ezt persze neked kell eldöntened, amit csak egy próbaút alapján tudsz megtenni. Bizonyos alkalmazásokra jók ezek a luxus robogók, de véleményem szerint, hogy több a hátránya, mint az előnye.

Üdv.
Motordoktor