Zárlatos az akksi, vagy más a baj?

2012.05.10. 10:26

Kedves Motordoktor,


suzuki gs 500 (2003 évj. 53 000km, karb., tavaly augusztus óta van a tulajdonomban - olaj, szűrő, gyújtógyertyák, láncszett cserével) motorommal a következő a probléma: tavaly szeptember környékén a hőmérséklet kb. 10 fok alá csökkenésével nem indítható a motor.

Olyan mintha az aksi vagy maga az önindító döglött lenne. Az önindító fordul egyet, max kettőt, aztán nem bírja tovább, erőlködik, leáll, és sorozatos kattogás hallatszik valahonnan az ülés alatti elektromos hálózat valamely eleméből (relé?). Az aksi új, feszültséget lemértem, a probléma viszont minden nap újra fennáll. Melegedés után rendesen működik az önindító, de hidegen előjönnek a fent említett tünetek, csak betolással tudom beindítani. Nyáron semmi baja nem volt, viszont erősen igényli a szivatót és a kis bejáratást még nagy melegben is.

Szerelő szerint érintkezési probléma, tipp: valamely vezeték elöregedett, de még nem sikerült megtalálni a probléma forrását, alaposabb szétszedés előtt.

A héten, 10 fokos időben próbaindításnál ugyanezek a tünetek, ám most betolásra sem indul a gépezet (október óta fűtetlen, fedett helyen tároltam, indítási módszer: aksi jó, olaj jó, karbi benzinnel feltöltve, gyújtás, világítás, visszajelzések jók) Betolás folyamán van hogy kialszik a gyújtás és nem indul el a kulcs újbóli elfordítására sem, csak sokadszorra.
Tudom hogy ez egy elég lutri probléma, de a tippjeit, tanácsát előre köszönöm.

Dániel

Kedves Dániel!

Én is azt gondolom, hogy egy átmeneti ellenállás okozza a hibát. A relé kattogása (prellezése) is arra enged következtetni, hogy nincs elég feszültség az indítómotor hajtására, de még az indító relé meghúzására sem. Az rendben van, hogy az akkumulátor kapcsain megjelenik a megfelelő kapocsfeszültség terheletlenül, de vajon eljut-e az indító motorhoz?

Én először indítózás közben mérném a feszültség esést az akku saruin, ezzel kizárnám, hogy esetleg az új akksi hibás (zárlatos). Utána az indítómotornál mérném ugyanezt, ha itt leesik a feszültség (de az akkunál nem) akkor valamelyik csatlakozó vagy test bekötési ponton van feszültségesés. Ennek oka lehet oxidáció vagy rossz rögzítés.

Üdv.
Motordoktor