Hibás a forgalmi? Öreg a motor?

2012.07.20. 10:39

Szia Doki!


Nemrégiben egy Aprilia ETX350 Tuareg (Rotax blokkos) tulajdonosa lettem. Forgalmi szerint '94-es, bár szerintem régebbi. Kérdéseim a következők: gondolom szárazkarteres lehet, mert a vázban van az olajtartály. Jól gondolom? Mennyi a feltöltési mennyiség, csereperiódus, milyen olajat érdemes beletenni? Mivel a vezérlése szíjas (belt drive), milyen időközönként érdemes azt cserélni, szelephézagot állítani? Most óra szerint 31000km van benne, a motor állapota is ezt tükrözi, talán valós.

Előre is köszönöm válaszodat, tisztelettel:
Zoli


Kedves Zoltán!

Én is azt gondolom, hogy régebbi a motor, ezt a blokkot több modellbe is rakták 1985-1988 között. Valóban szíj hajtású a vezérlése, amit 12000 km-enként vagy 5 évente kell lecserélni. A gyári előírás motorolajra SAE20W50-es olaj, JASO MA minőségű és a teljes feltöltési mennyiség 2.6 liter. 
Az olajozása nem száraz karteres, csak a vázban van a teljes olajtöltet egy része, ez nem teljesen felel meg a hagyományos értelemben vett szárazkarteres olajzásnak. Az olajcsere periódus 6000 km, amikor szelephézagot is ellenőrizni kell. A szelephézag a szívó és kipufogó szelepnél egyaránt 0.10 mm.

Üdv.
Motordoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.