Probléma a kis Hondával?

2012.07.31. 12:12

Tisztelt Motordoktor!


Volna egy kis problémám a géppel, de nem tudom merre induljak. Egy 95-ös CBR400RR (NC29)-est hajtok, teljesen megelégedve. Volt most egy balesetem, amíg vártam biztosítóra, kicsit rendberaktuk a karbisort: szétszedve, kipucolva, összes tömítés és a tűszelepek kicserélve, beszinkronizálva. Azóta nagyon szépen pöfög, 2 nap állás után, szívató nélkül pöccre indul, stabil az alapjárat, jól húz, stb. Egyszóval minden rendben van vele, egy dolgot kivéve. 

Álló helyzetből finoman (nem nyélgázon) indulva, közvetlen az indulásnál az 1500-as alapjárat leesik 900-800 körülre, a motor elkezd szenvedni, majdnem lefullad, nem tud felpörögni. 2mp után magához tér és megy rendesen. Ha nagy gázzal indulok és tovább csúsztatom a kuplungot, akkor nincs ilyen gond, csak ugye az se jó. Lassításnál, ha alapjáratig lelassítok majd onnan gyorsítok már nincs ilyen gond, egyik sebességfokozatban se. 

Köszönettel

Tamás


Kedves Tamás!

A leeső alapjárat és a hidegen szívató nélkül indulás is azt jelzi, hogy a motor egy kicsit dúsra van karburálva. Ezek a 400-asok nagyon érzékenyek erre, nehéz jól bekarburálni és bármilyen eltérés a gyáritól, kopás van pontatlanság a karbiban hasonló problémákat okoz a hidegindításnál és a meleg járatásnál egyaránt. Azt javasolom, hogy mégegyszer ellenőrizzétek a karbikat, különös tekintettel a tűszelepek zárására és a karbi úszószintre. Azt gondolom, hogy valahol erre lesz a hiba.

Üdv.
Motordoktor