Az egyik henger leáll. És újra meg újra

2012.09.30. 08:30

Tisztelt Motordoktor!

Van egy 1984-es Honda VT500C-m, amerikai változat. Mostanában elkezdte azt csinálni, hogy megyek vele, gondol egyet és az egyik henger leáll. Minden átmenet nélkül történik a dolog, egyik pillanatban még minden jó, a következőben csak egy hengerrel megyek, nyögvenyelősen.

Eddig úgy tűnt, hogy ha bemelegszik a motor, akkor kezdi el csinálni, de a mai napon már eleve egy hengerrel indult be, aztán 15-20 másodperc múlva bekapcsolódott a másik henger is. De nem sokáig, mert olyan 3 km után megint leállt az egyik henger.

Egyelőre azt sem tudom, hogy hova nyúljak. A hirtelensége miatt elektromos problémára gyanakszom. Egy hengerhez két gyújtógyertya tartozik, ezért a gyertyakábeleket és a pipákat elvetettem, hiszen ilyen hiba esetén ímmel-ámmal, de gyújtania csak kéne (gondolom én,

de ettől persze lehet, hogy nem így van). Trafó hibára gyanakodtam, bár minden – a típussal tisztában lévő – ismerősöm azt mondta, hogy azok nem szoktak tönkremenni. Esetleg gyújtótekercs? Kábelszakadás? Vagy teljesen rossz irányba megyek és valami karburátor probléma lehet?

Nem várok távgyógyászatot, csak egy kis irányadást szeretnék, hogy egyáltalán merre induljak el.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv.

Tibor

Kedves Tibor!

Nem is tudok távgyógyászatot eszközölni, de eleve kizárni egy keverékképzési problémát hiba lenne. Lehet, hogy az a karburátor megfolyik, nem zár a tűszelep és beköpi a gyertyát, annyi tüzelőanyagot kap, hogy a dupla gyertya sem tud vele megbirkózni. Sajnos az is lehet, hogy valami mechanikus ok miatt abban a hengerben kisebb a kompresszió és az égés megfelelő feltételei sem jönnek létre. Persze ezek csak tippek, az egyszerűbb felől kellene haladni a bonyolultabb felé és sorban kizárni a lehetőségeket.

Üdv.

Motordoktor