Háromszorosára nő a fogyasztás

2012.10.09. 11:05

Tisztelt Motordoki!

Olvastam, hogy van Önnek egy tuningolás alatt álló(?) KTM Hobby-ja, így mint tapasztaltat szeretném kifaggatni-e osztrák kismotor tuning fortélyairól, ha ez lehetséges...

Egyik ismerősünktől még tavasszal sikerült megmentenünk (igen, motorbuzi vagyok, nem ez az első) egy felújítandó állaputú KTM Hobby III típusú mopedet. Ez az automata Puch Maxi blokkos, még nem a fakerekű, de már a műanyag első fényszóróházas modell. Elkezdtem azon filózni, hogyha úgy is fel kell újítani és most nem a restaurálás a fő cél, akkor miért is nem kaphatna egy kis motortuningot. Az lenne a kérdésem, hogyha vennék rá egy 70 köbcentis henger-szettet (henger, dugó, profi tömítések, hengerfej(?) akkor mit kéne még a blokkon változtatni.

-A blokkfeleket fel kell bővíteni a nagyobb átmérőjű hengerhüvely befogadásához?

-Mekkora torokátmérőjű karburátor lenne a megfelelő, hogy ne egyen sokat, de ne is "keveseljen"?

-Illetve milyen kipufogót javasolna és mekkora könyök-átmérővel?

Esetleg vannak olyanok amin nem gondolkodtam és még változtatni kéne a 70-esre alakításhoz?

(Megvallom őszintén, gondolkodtam egy 50-es 6-felömlős hengeren is, de az véleményem szerint nem lenne annyira nyomatékos-használható. Esetleg rosszul tudom?)

Osztrák-német fórumokon próbáltam olvasgatni, de mivel nem nagyon írtak ilyesmiről és (még) nem tudok németül, így nem jártam nagy sikerrel.

Kérem segítsen!

Széles utat, Ukrán benzint, gumifákat!

Üdvözlettel: Balázs

Kedves Balázs!

A Puch Maxi tuningja Hollandiában nagyon népszerű, én is onnan vásároltam az alkatrészeket az enyémhez.

A 70-es henger a blokkba még belemegy, azonban a felömlőknél egy kicsit meg kell munkálni, ami egy fémreszelővel 10 perces munka. Viszont ez sajnos azonnal hozza azt is, hogy a röpsúlyos kuplungot ki kell cserélni erősebbre, mert a nagyobb henger megégeti a kis teljesítményre méretezett kuplungot.

A kipufogóhoz egy rezonátoros dobot javasolnék, mert sajnos a gyári kipufogóval a 70-es membrános henger nem működik jól, ez egy nagyon fájó pont, mert az eredeti kinézet csorbul. Ráadásul az egyik pedál kicsit bele is ér, amelyhez hosszabb pedáltengely a megoldás, ezt vagy venni, vagy gyártatni kell, nem nagy ügy.

Karburátorból pedig 19 mm-es Dellorto lesz a tuti, ezzel jól megy és nem is szegényedik el. Sajnos a fogyasztása megháromszorozódik, de egy élmény, ahogy a kis röpsúlyos kuplungos motor elindul ezekkel az átalakításokkal.

Innen már csak a fékkel kell törődni és nem elfelejteni, hogy a motor csak zárt pályán használható, mert ezzel már nem segédmotoros kerékpár az érvényben lévő szabályok szerint.

Üdv.

Motordoktor