Esőben kihagy az egyik henger?

2013.01.11. 13:53

Tisztelt Motordoktor!

Egy hete vettem egy Suzuki SV 650S-t, még a régebbi, karbis változatot.

A mai napon tettem egy 200 km-es túrát aminek az első 150km-ét szárazon sikerült megtenni, az utolsó 50-et esőben, vizes úton. Eddig a motorral semmi gondom nem volt, bár nagyon nem is lehetett egy hét alatt, ma viszont az esőben egyszer csak leállt, csak a szívató ráhúzása után volt hajlandó elindulni és akkor is csak erőtlenül, egyenletlenül járt, a kipufogó viszont durrogot, egy szenvedés volt vele hazajönni.

Mikor hazaértem felhívtam az eladót, ő azt mondta, hogy neki is volt vele esőben ilyen hibája a gyertyakábel cseréje orvosolta azt, azóta nála nem jelentkezett, ő annak tulajdonította a hibát, hogy az első henger hengerfeje és a gyertya pont az első kerék mögött van és valószínűleg nedvességet kap az első kerékről.

Mi tévő legyek? Valószínűleg egy karbiszinkronra is szükség lesz, de szárazon semmi probléma nem volt a géppel.

Segítséged előre is köszönöm

Tisztelettel

Csaba

Kedves Csaba!

Az eső és a légnedvesség is tud ilyet produkálni, ha a gyertyakábel már nem tökéletes. Elég egy hajszálrepedés és a szikra intenzitás annyira csökken, hogy a kompressziótérben, nyomás alatt nem is ugrik át, következésképpen nem is gyújtja be a keveréket, a henger kihagy, leáll.

Néha sötétben látni is lehet, hogy a kábelről, vagy a pipáról elugrik a szikra egy testpont felé, vagy a hengerfejre, vagy a vázra. A kábel és pipa csere valóban megoldhatja a dolgot, de egy száraz időben simán tünetmentessé is válhat a motor.

A karbi szinkron ettől nem tud elmenni, csak ezért nem kell szinkronizálni, persze ártani nem árthat.

Üdv.

Motordoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.