2015.06.28. 14:31

Tisztelt Motordoktor!

Tavaly szeptemberben összetört a szeretett Yamaha FZ6S motorunk eleje. Végre eljött az idő hogy meggyógyuljon. Sikeresen felkerült rá minden idom, új leömlőt,villát, kereket, és aksit kapott. Az új akkumulátorral be is indult, de egy rövid idő után leállt, mert nem kapott benzint, azóta pedig nem indul. Egyszerűen nem jut el a benzin a hengerbe. A tankban lévő pumpa dolgozik, szívja a benzint inditáskor. Mi lehet a baja? Eldugult volna az injektor? Mivel új tankot is kapott, azzal lenne valami? Vagy valamelyik elektronikus relé rakoncátlankodik? Bár már mindegyik ki lett cserélve... Esetleg valami teljesen más probléma miatt nem működik? Ha az injektor van eldugulva, azt hogyan lehet tisztítani(tisztíttatni)?

Megtisztelő válaszodat előre is köszönöm!

Motoros üdvözlettel: Gabriella

Kedves Gabriella!

A felsorolt hibák közül gyakorlatilag mind lehet, esetleg a relét zárnám ki, mert ha a pumpa működik, akkor a relé nyilvánvalóan jó. Az injektor általában közvetlenül kap jelet a vezérlőegységtől, nem relézve.

Az üzemanyagnyomás mérése jelentene sokat, mert akkor a pumpa esetleges nyomáshibáját azonnal kizárhatnánk. A rendszer második problémás eleme maga az injektor szelep. Ennek tisztítása megosztja a szakembereket és a gyártókat is, van aki javasolja, van aki tiltja.

Én azt mondom, hogy egy ultrahangos tisztítást megér, hátha megjavul. Egyesek a kopott, beverődött injektor tisztítását azért nem javasolják, mert akár tiszta lesz, akár nem, a befecskendezési kép nem lesz megfelelő, csak a csere segít. Ebben az esetben először benzinnyomást kellene mérni, majd injektor szelepet ellenőrizni, esetleg tisztítani.

Nem szabad azonban kizárni egyéb, a gyújtást blokkoló dolgokat sem, mint oldaltámasz kapcsoló, kuplung kapcsoló, esetleg vészleállító (kill switch).

Üdv.

Motordoktor