Japán belpiacosoknál ez jellegzetes hiba

2015.12.01. 17:58

Kedves Motordoktor!

Nemrég vettem egy japán belpiacos 95-ös Suzuki GSX400 Impulse-ot, nagyon szeretem, mert nem egy sportmotor, de ha kell, harap. Legalább is így volt, ugyanis sajnos nem megy úgy a motor, ahogyan illene neki. A megszokott 12 ezres fordulat helyett max 8-at forog, terhelésre még vissza esik ez a fordulatszám is. Legutóbb 100-as üzemanyagot tankoltam, lehet nem kellett volna? Menetközben úgy veszem észre, néha durrog egyet a kipufogó, nem megszokott hangon. Lehet kihagy egy henger? Gyújtás vagy karburátor probléma lehet?

Válaszodat előre is köszönöm.

Üdv: László

Kedves László!

A durrogás és a kisebb maximális fordulat nagyon sok esetben a kevés benzinre utal, amit általában a tolattyúk nem megfelelő működése, szorulása okoz. Ilyenkor magasabb fordulaton "szétesik" a szinkron és majdnem három hengeresedik a motor. Jellemzően hosszabb állás után történik mindez, majd bejáródik, rosszabb esetben karburátor szétszedés és tisztítás, kenés a megoldás. A prémium üzemanyag elméletben nem okoz ilyen tünetet, azonban a magasabb adalékoltság és a magasabb etanol tartalom okozhatja a lerakódások feloldódását és részleges dugulásokat.

Szinte biztosra veszem, hogy ez a probléma, ugyanis ez eléggé jellemző a vékonyra karburált belpiacos négyszázasoknál. Ha hidegben még jobban csinálja, akkor pedig bizonyosak lehetünk, hogy benzinszegény a keverék.

Üdv.

Motordoktor