2017.03.28. 15:25

Tisztelt Motordoktor!

Tavaly nyáron kezdődött a problémám, amikor egyik fékezésről a másikra rángatni kezdett a motor eleje. A tünet pontosan olyan, mintha fékezéskor szakaszosan fognának a betétek. Amikor erőteljesen fékezek, elmúlik ez az érzés. Tehát csak finom használatkor pulzál. Vissza a fékkarra nincs hatása, az nem üt. Nem égettem meg a tárcsákat és nincs mechanikai sérülése sem. Ma kicseréltem a betéteket is, de semmi változás. A dugattyúk szépek, tiszták, könnyen visszatolhatók. A motor, egy 1998-as Yamaha TDM 850.

Kérem, segítsen hol keressem a gondot!

Üdv: Ferenc

Kedves Ferenc!

A pulzálás a féktárcsa egyenetlenségéből, vagy felfogatásának, a kerékagyon kialakított részének pontatlansága miatt lehetséges. Mindkettő lehetséges a felmelegedés és lehűlés okozta maradandó deformációtól, valamint a tárcsa úszó ágyazásának szorulása is okozhat ilyet.

Yamaha TDM850
Yamaha TDM850

Én ennek az utóbbinak az ellenőrzésével kezdeném, szépen megvizsgálva a csapokat, amelyeken a tárcsa fekszik, hogy könnyen mozog-e rajtuk a tárcsa, nem koszolódtak és szorultak meg. Könnyedén mozogni kell egy kicsit a tárcsának oldalra a csapokon csúszva. Ezzel az oldalirányú mozgással kompenzálja a tárcsa nagyon gyenge fékezéskor a kicsi deformációt.

Ha ez tökéletesnek tűnik, akkor már komolyabb vizsgálat szükséges, indikátor órával pontos mérést kell végezni a tárcsa kopó felületén és az agy részén is, amit szakműhelyre kell bízni, mert ők tudják az elfogadható értékeket.

Üdv.

Motordoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.