2017.05.11. 09:15

Tisztelt Motordoktor!

Nemrég vettem egy szép állapotban lévő GS500-ast.

A problémám a következő: egyszer "pri" állásban hagytam a benzincsapot, miután hosszú időre le akartam állítani. Meg is lett a böjtje, elfolyt minden... Hibámból okulva utána jártam, mit is jelent a "pri" állás, és "on" állásban hagytam, miután újra megtankoltam. És most, mikor fel akartam volna készíteni az idei menetre, arra lettem figyelmes, hogy továbbra is folyik valami. A karbiból a légszűrőmet megtöltve, és onnan a motor alá távozott a benzinem. Úgy, hogy végig "on" álláson hagytam. A gép beindul, szerencsére a benzin nem töltötte meg a fontosabb részeket, de így nem indulok el vele. A csapot bármelyik állásba rakom, a probléma nem szűnik meg.

Kérdésem: Hol lehet a hiba? Csap? Karbi? Tudom otthon orvosolni?

Üdv:

Nándi

Kedves Nándi!

A csap "pri" (prime - légtelenítés) állásban simán átfolyik, az "on" (be) állásban pedig csak akkor szabadna, ha a vákuum megnyitja, ha jár a motor vagy legalább indítózunk. Ezért azt gondolom, hogy a hiba kettős, a csap is átenged vákuum nélkül is, de a karburátor tűszelepe is problémás, hiszen zárnia kellene.

Ez egy otthon orvosolható hiba, vagy tűszelep csere, vagy tömítés csere, esetleg komplett benzincsap csere is szükséges lehet. Viszont csak akkor javasolnám az otthoni cserét, javítást, ha van elegendő helyed, ami szellőztethető, és tudod a benzint tárolni (kanna), valamint szerszámok is vannak. És persze alap műszaki ismeretek. Ha bármi hiányzik, akkor jobb, ha szerelőre bízod.

Üdv.

Motordoktor