130 ezret kéne költeni a 230 ezres robogóra
Tisztelt Motordoktor!
Sajátos helyzetbe kerültem.
Négy hete egy vízpumpa 90e forintos javítása után alig 200km megtételét követően, mint a szög, beállt a 2003-as Scarabeo 200 GT motorom blokkja.
Visszavittem a szervizbe, ahol mostanra kiderítették, hogy ledobta a vezérműláncot, ami miatt - valószínűleg - a hengerfej és talán a dugattyú is sérült.
Kiderült közben, hogy a vizes rendszerben a szerelő most azonosított egy szivárgást a termosztátnál is, ami a vízpumpa szerelésekor nem derült ki.
A motor vételi ára 250 ezer forint volt tavaly júniusban.
Most, óra szerint, 31e van benne. Az előző szerelés 90 ezer. Most alsó hangon 130 ezerre taksálják a javítást. Ha lenne ennyi pénzem egy bejáró motorra, akkor nem egy 14 éves vasat veszek.
Hogyan járna el ebben a helyzetben?
Keressek egy csereblokkot, vagy bontott alkatrészeket? Ha igen, hol kezdjem? Fordulja fogyasztóvédelemhez, hogy nem járt el gondosan a szerelő?
Válaszát ezúton is köszönöm.
Üdvözlettel.
Gábor
Kedves Gábor!
Ez egy nagyon nehéz és kényes kérdés. Ami biztos, hogy először a szervizzel kell tárgyalni, normális hangnemben és valószínűsíteni, hogy a korábban elvégzett munka hibája miatt történt a mostani meghibásodás, és szeretnéd ezt garanciában javíttatni. Ha ezt nem tudjuk biztosan, és a szervizben sem bízunk meg, akkor először egy saját szerelővel kell megnézetni, aki független és gyakorlott.
Ha ez a szerelő biztosan állítja, hogy hibás teljesítés volt (tehát a szerelő hibázott, ennek következménye a későbbi hiba), akkor még mindig van esély a szervizzel megegyezni, ha nem hajlandóak semmi általad elfogadható kompromisszumra, akkor kérni kell a fogyasztóvédelmi vizsgálatot, ami azonban díjköteles, és innen már a hibás teljesítés miatti polgári peres irányába visz minden. Ez egy hosszú és macerás folyamat, én ezt kerülném, még akkor is, ha biztosan igazam van. Inkább megegyeznék a szervizzel valahogy úgy, hogy anyagilag ne járjak nagyon rosszul.
Üdv.
Motordoktor