2018.02.18. 14:57

Kedves Motordoktor!

Egy olyan problémám van egy 250-es Bandittal, hogy ha nagyobb gázt húzok, lehörög a motor. Ha lassan húzom a gázt, akkor kipörög, de beteges hangja van kicsit. Már ilyen problémaval is vettem, és arra gondolok, hogy a fúvókák fel vannak cserélve.

Pilot csavar manual szerint 1 fordulat, de úgy nem ejti a fordulatot. Úgyhogy most kettőre van kitekerve. Gyújtókábelek, gyertyák, tűszelepek, O-gyűrűk újak. Úszószintek manual szerint beállítva. Karbik szinkronban, de akkor sem reagál a hirtelen gázadásra. Kérem, ha tud segítsen, mert már elkeseredtem kicsit.

Üdvözlet: Zsolt.

Kedves Zsolt!

Elkeseredni semmiképpen nem kell, hanem szisztematikusan ismét végigellenőrizni a dolgokat. Az alap kiindulási pontunk legyen az, hogy ezek a kis lökettérfogatú négyhengeresek általában japán belpiacra vannak készítve, és nagyon pontos a karburálásuk. Ez azt jelenti, hogy bármely karbiproblémára extrém érzékenyek, azonnal torpannak, nehezen indulnak, nem forognak ki. Másrészről pedig a hengerek nagyon kicsik, nagyon kicsi a beszívott levegő mennyisége, még a nagy fordulat ellenére is. Ezért aztán a karburátorok még érzékenyebbek, mint 600-as vagy ezres társaiknál. Én a membránok szorulására, esetleg sérülésére gyanakszom, amely a tolattyúk mozgását akadályozza, illetve teszi nem egyformává. Hiába jó a szinkron alapjáraton és tartott gázon, esetleg lassan emelt fordulatnál, véleményem szerint amikor hirtelen húzod rá a gázt szétcsúszik, esetleg egy-vagy két hengernek nem is emelkedik meg a membránja, nem kap elég levegőt a motor. Nézd meg a membránokat, a rugóikat, a tolattyúk felületét, esetleg kicsit polírozd meg, nézd meg a karbiház felületét, legyen tiszta és sima. Általában ezzel meg is szokott oldódni az ilyen jellegű probléma, egy próbát megér.

Üdv.

Motordoktor