Hogyan sikerült rendszámozni a rendszámozhatatlant?

2018.03.02. 11:55 Módosítva: 2018.03.02. 11:57

Tisztelt Motordoktor!

Adott egy Honda CRF450R gyári krosszmotor, aminek valahogy mégis saját papírja és rendszáma van, bár a műszakija lejárt. Kérdésem az lenne, hogy miket szereljek rá, amiket néznének a műszakin. Jogszabályokból annyit kibogarásztam, hogy tompított, távolsági-visszajelzővel, hátsó helyzetjelző-féklámpával kell rendelkeznie, index nem muszáj. Ezeken felül? Kürtről, kilométeróráról nem találtam semmit. Előre is köszönöm!

Gergő

Kedves Gergő!

Sajnos rossz hírem van. A gyárilag krosszmotort hivatalosan sehogyan sem lehet levizsgáztatni, mert a krosszmotoroknak nincs COC papírja, azaz európai megfelelőségi nyilatkozata. Joggal merül fel a kérdés, hogy akkor hogyan van mégis magyar papírja? Ez úgy lehetséges, hogy anno okosba levizsgáztatták, hogy például az első tulajdonos kapjon rá hitelt. Tettek rá kamu lámpatesteket, hogy a fényképeken jól mutasson, adtak neki egy kis hátszelet, és megvolt a műszaki. Ez viszont nem törvényes, akárhogy is történt.

Ezzel a módszerrel lehet csak megújítani a műszaki vizsgát is, mert ha valaki kicsit jobban ránéz a vázszámra, rögtön látja, hogy krosszmotor, amelyet hivatalosan nem lehet levizsgáztatni, csak egyedi átalakítási engedéllyel, amely megszerzése nem túl egyszerű. Ha mégis ezt az utat választjuk, akkor pedig a 6/1990 (IV. 12) KöHÉM rendelet részlezeti a járművek üzembehelyezésének és üzembentartásának feltételeit. Ott minden megtalálható, a hangjelző berendezésre és a sebességmérő órára vonatkozó előírások is.

Üdv.

Motordoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.