Ilyen esetben először mindig a kipufogó a gyanús
Tisztelt Motordoktor!
Egy 50-es Derbi GPR-en lett cserélve a henger 80 ccm-es alu Athena hengerre a főtengellyel együtt, valamint egy 21-es DellOrto Black karburátort is kapott. A kipufogó a gyári, ami még nem lett cserélve (szaki javaslata)!
A motor erősebb szépen húz de: magasabb fordulatszám-tartományban - úgy 9500 körül - kelletlen, mintha elmenne az erő, és nem is pörög ki (álló helyzetben sem) csak kb. 11000-ig, azt is dombról le. Kérdésem, hogy a jelenséget mi okozza, esetleg a kipufogó rendszert kellene cserélni, vagy gyújtás probléma, esetleg más lehet?
Válaszát megköszönve üdvözlettel:
Attila
Kedves Attila!
Sok dolog lehet természetesen, én mégis legelsőnek a kipufogóra gondolnék két okból is. Az egyik, hogy a lökettérfogat megnövelésével azonos fodulaton több levegőt kell kezeljen, így a nagyobb tömegáram miatt a fojtása is nagyobb lesz, ez egyből okozhatja, hogy a motor nem pörög ki, a másik pedig, hogy a megváltozott áramlástani viszonyok miatt a kipufogó geometriája sem lesz már optimális a 80-as hengerhez és a nagyobb karbihoz. Ezek együttesen már okozhatják, hogy felül nem forog ki, nem adja le a várt teljesítményét.

Ha ezek rendben vannak, akkor az előgyújtást is érdemes finomhangolni, mert a megváltozott paraméterek biztosan igényelnek gyújtás-időpont módosítást, de ez kevésbé szól bele, mint a nem hozzá passzoló kipufogórendszer.
Üdv.
Motordoktor