Ilyen esetben először mindig a kipufogó a gyanús

2018.07.17. 11:55

Tisztelt Motordoktor!

Egy 50-es Derbi GPR-en lett cserélve a henger 80 ccm-es alu Athena hengerre a főtengellyel együtt, valamint egy 21-es DellOrto Black karburátort is kapott. A kipufogó a gyári, ami még nem lett cserélve (szaki javaslata)!

A motor erősebb szépen húz de: magasabb fordulatszám-tartományban - úgy 9500 körül - kelletlen, mintha elmenne az erő, és nem is pörög ki (álló helyzetben sem) csak kb. 11000-ig, azt is dombról le. Kérdésem, hogy a jelenséget mi okozza, esetleg a kipufogó rendszert kellene cserélni, vagy gyújtás probléma, esetleg más lehet?

Válaszát megköszönve üdvözlettel:

Attila

Kedves Attila!

Sok dolog lehet természetesen, én mégis legelsőnek a kipufogóra gondolnék két okból is. Az egyik, hogy a lökettérfogat megnövelésével azonos fodulaton több levegőt kell kezeljen, így a nagyobb tömegáram miatt a fojtása is nagyobb lesz, ez egyből okozhatja, hogy a motor nem pörög ki, a másik pedig, hogy a megváltozott áramlástani viszonyok miatt a kipufogó geometriája sem lesz már optimális a 80-as hengerhez és a nagyobb karbihoz. Ezek együttesen már okozhatják, hogy felül nem forog ki, nem adja le a várt teljesítményét.

Erősen illusztráció, ez a négyütemű Derbi GPR125
Erősen illusztráció, ez a négyütemű Derbi GPR125

Ha ezek rendben vannak, akkor az előgyújtást is érdemes finomhangolni, mert a megváltozott paraméterek biztosan igényelnek gyújtás-időpont módosítást, de ez kevésbé szól bele, mint a nem hozzá passzoló kipufogórendszer.

Üdv.

Motordoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.