Erőltetett menet után durrog, puffog, leáll

2019.04.01. 09:43

Kedves doktor!

Üdvözlöm! Egy nagyon erőltetett motoros túra után (közben) motorfék üzemben durrogó-puffogó hang keletkezett a kipufogóban, ezzel egy időben megszűnt az alapjárat, gázadás nélkül leáll a motor. Előzményben annyi lehet, hogy MOL 100-as üzemanyagot tankoltam! Gyertyát cseréltünk, nincs változás.

Köszönettel: László

Kedves László!

Sajnos ezek alapján az információk alapján nem tudok egyértelmű hibára következtetni az 500-as Xcitingon, viszont leírom sorban, hogy én miket néznék meg. Nulladik lépésként mindenképpen a motorolajszint ellenőrzésével kell kezdeni, ezt semmi esetre se hagyja ki, de nagy eséllyel ez rendben lesz. Alapvetően a 100-as oktánszámú benzinnek semmilyen kárt nem szabadna okoznia a rendszerben, ezt kizárnám.

A befecskendezős motorkerékpárokon nagyon fontos, hogy folyamatosan megfelelő legyen a feszültségszint az elektromos rendszerek tápellátáshoz, ezt is fontos lenne ellenőrizni multiméterrel. Ezek után pedig két irányba lehet elmenni, nevezetesen is a motor belseje, vagy az elektronika felé. A motor belseje alatt első sorban a szelephézagokat, szeleptömítettséget értem. Amennyiben a szelephézag beállítás megtörtént idejében, reménykedhetünk, hogy nem itt van a gond.

kymco-xciting-500-ri-abs torque specs service specifications cle

Az elektronikai oldalon az üzemanyagpumpa is lehet hibás, ezt üzemanyagnyomás-méréssel a legegyszerűbb ellenőrizni. Ezen túl esetleg TPS szenzor lehetne, de a gyújtótrafót, gyertyapipát is érdemes ellenőrizni, ha esetleg esővel összefüggésbe hozható a hiba megjelenése, akkor általában ott van a baj.

Üdv:

Sipos Gergely

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.