Nem megy az Aerox, pedig mindent cseréltünk már
Szia!
Lassan második éve balesetveszélyes és használhatatlan a robogóm (Aerox QY 50 2004), se másik tulajt, se hozzáértőt nem találok azóta.
A hibajelenség: indulásnál mindegy meddig húzom a gázkart nem pörög fel, nagyon lassan indul el, mintha lábbal hajtanám. Kb. 20 km/h-t elérve elkezd rendesen működni, gyorsul ahogy kell, utazósebességet tartja, a 80-as órát leakasztja. A feújítás utáni próbakör alatt, kb. 10 km múlva a robogó egyszer csak lelassult kb. fél km alatt, utána nem indult be. Hazatoltam, indult. Nem mentem tavaly vele többet. Azóta mégtöbb munkaóra és lóvé égett el hasztalanul, kilométermentesen.
A robogót gyári állapotában vettem, a hiba akkor is fennált, csak nem ennyire érezhetően. Tavaly kapott ST6 Street Race hengerszettet ugyanilyen márkájú variátort, LeoVince ZX kipufogót, Malossi Delta kuplungot és 17,5-es karbit (és minden egyéb kopó-fogyó alkarész cserélve lett). A variátorban ötféle görgőszett volt 2,6g-tól 5,5g-ig, a kuplunghoz pedig hármas kisrugó szettet vettem (fekete-fehér-kék). A hiba miatt ezek kombinálásánál sem éreztem lényegi különbséget.
Az idei szezont elektronikacserével kezdtem (cigisdoboztól kisebb, fekete dobozka az ülés alatti tároló jobb oldalán 6 saruval) de ez sem segített. Egy alkatrész van, amit nem tudtam kicserélni, nem találtam alternatívát sem. Ducati feliratú kb. melba kocka méretű doboz kék-fekete vezetékpárral az olaj tartály betöltője mellett rögzítve. A kábelkorbácsból, jön ki kék fekete vezetékpár + egy papa dupla csatlakozó, ami nem kapcsolódik semmihez. Olyan mintha 2002 előtti és utáni CDI is lenne.
Válaszodat előre is köszönöm!
Zoli
Szia Zoli!
Ezerféle megoldása lehet a problémának, de nekem nagyon karburálás gyanús. Több dolgot is fogok írni, de ez lesz a fő csapásirány.
1.) az egészet okozhatja előgyújtás probléma, de ilyen nem szokott lenni, hogyha hozzávaló alkatrészekkel van összerakva. Az így vagy jó vagy nem általában. Esetleg meg lehet nézni nincs-e elnyíródva az ék a forgattyús tengelyen a lendkeréknél, de nem tennék rá nagy összeget a sztori alapján. De ha követed a javaslatokat, akkor azt úgyis le kell majd venned.
2.) Hajtás: ezt a 20 km/h-ig nem jó és utána fasza dolgot a kuplung tudja okozni, mégpedig, hogy túl hamar/azonnal nyit. A kisrugókra nem gyanakodnék, mert abból - ha jól értem - többet is próbáltál. Viszont a kontraszt varió tud akadni, és akkor pont ilyet csinál egyrészt. Szóval azt ellenőrizni kellene, hogy nincs-e beverődve, megtisztítani és zsírozva összerakni. Ehhez én fújós, láncspray-hez hasonló zsírt használok.
3.) Keverékképzés: Ha muszáj lenne, erre tennék egy kis lóvét. Szerintem szegény a keverék.Mindenek előtt, ha nem tetted meg hengerszettcserekor, cseréld ki a forgattyús tengely szimeringeket! A porvédő és az ajkak között töltsd fel őket zsírral, hogy ne kopjanak el túl hamar.Ez után a legegyszerűbben úgy tudsz elindulni a karburálás rögös útján, hogy:- feltámasztod úgy a mocit, hogy levegőben legyen a hátsó kerék- ha igazam van, és szegény neki a keverék, akkor hogyha részlegesen befogod a légszűrő beömlő nyílását, akkor jobban veszi a lapot hirtelen gázadásra. Ha így van, akkor addig kell növelni a főfúvókát, amíg nem lesz jobb szűkített beömlőnyílással. És! Az új hengerszetthez még egy kicsit dúsítani, hogy szarabb legyen az ideálisnál amíg bejáratós, hogy ne szoroljun meg vagy csöppenjen el a gyertya. Filep kolléga erről regényt tudna írni. Ja, írt is.
Ha tévedek, és dús neki, akkor légyszűrő nélkül, csupasz karbival lesz jobb.
Üdv: Sipos Gergely