Nem megy az Aerox, pedig mindent cseréltünk már

2020.05.11. 11:17

Szia!

Lassan második éve balesetveszélyes és használhatatlan a robogóm (Aerox QY 50 2004), se másik tulajt, se hozzáértőt nem találok azóta.

A hibajelenség: indulásnál mindegy meddig húzom a gázkart nem pörög fel, nagyon lassan indul el, mintha lábbal hajtanám. Kb. 20 km/h-t elérve elkezd rendesen működni, gyorsul ahogy kell, utazósebességet tartja, a 80-as órát leakasztja. A feújítás utáni próbakör alatt, kb. 10 km múlva a robogó egyszer csak lelassult kb. fél km alatt, utána nem indult be. Hazatoltam, indult. Nem mentem tavaly vele többet. Azóta mégtöbb munkaóra és lóvé égett el hasztalanul, kilométermentesen.

A robogót gyári állapotában vettem, a hiba akkor is fennált, csak nem ennyire érezhetően. Tavaly kapott ST6 Street Race hengerszettet ugyanilyen márkájú variátort, LeoVince ZX kipufogót, Malossi Delta kuplungot és 17,5-es karbit (és minden egyéb kopó-fogyó alkarész cserélve lett). A variátorban ötféle görgőszett volt 2,6g-tól 5,5g-ig, a kuplunghoz pedig hármas kisrugó szettet vettem (fekete-fehér-kék). A hiba miatt ezek kombinálásánál sem éreztem lényegi különbséget.

Az idei szezont elektronikacserével kezdtem (cigisdoboztól kisebb, fekete dobozka az ülés alatti tároló jobb oldalán 6 saruval) de ez sem segített. Egy alkatrész van, amit nem tudtam kicserélni, nem találtam alternatívát sem. Ducati feliratú kb. melba kocka méretű doboz kék-fekete vezetékpárral az olaj tartály betöltője mellett rögzítve. A kábelkorbácsból, jön ki kék fekete vezetékpár + egy papa dupla csatlakozó, ami nem kapcsolódik semmihez. Olyan mintha 2002 előtti és utáni CDI is lenne.

Válaszodat előre is köszönöm!

Zoli

Szia Zoli!

Ezerféle megoldása lehet a problémának, de nekem nagyon karburálás gyanús. Több dolgot is fogok írni, de ez lesz a fő csapásirány.

yamaha 364093 2014 yam aer50f eu mnm3 act 001

1.) az egészet okozhatja előgyújtás probléma, de ilyen nem szokott lenni, hogyha hozzávaló alkatrészekkel van összerakva. Az így vagy jó vagy nem általában. Esetleg meg lehet nézni nincs-e elnyíródva az ék a forgattyús tengelyen a lendkeréknél, de nem tennék rá nagy összeget a sztori alapján. De ha követed a javaslatokat, akkor azt úgyis le kell majd venned.

2.) Hajtás: ezt a 20 km/h-ig nem jó és utána fasza dolgot a kuplung tudja okozni, mégpedig, hogy túl hamar/azonnal nyit. A kisrugókra nem gyanakodnék, mert abból - ha jól értem - többet is próbáltál. Viszont a kontraszt varió tud akadni, és akkor pont ilyet csinál egyrészt. Szóval azt ellenőrizni kellene, hogy nincs-e beverődve, megtisztítani és zsírozva összerakni. Ehhez én fújós, láncspray-hez hasonló zsírt használok.

3.) Keverékképzés: Ha muszáj lenne, erre tennék egy kis lóvét. Szerintem szegény a keverék.Mindenek előtt, ha nem tetted meg hengerszettcserekor, cseréld ki a forgattyús tengely szimeringeket! A porvédő és az ajkak között töltsd fel őket zsírral, hogy ne kopjanak el túl hamar.Ez után a legegyszerűbben úgy tudsz elindulni a karburálás rögös útján, hogy:- feltámasztod úgy a mocit, hogy levegőben legyen a hátsó kerék- ha igazam van, és szegény neki a keverék, akkor hogyha részlegesen befogod a légszűrő beömlő nyílását, akkor jobban veszi a lapot hirtelen gázadásra. Ha így van, akkor addig kell növelni a főfúvókát, amíg nem lesz jobb szűkített beömlőnyílással. És! Az új hengerszetthez még egy kicsit dúsítani, hogy szarabb legyen az ideálisnál amíg bejáratós, hogy ne szoroljun meg vagy csöppenjen el a gyertya. Filep kolléga erről regényt tudna írni. Ja, írt is.

Ha tévedek, és dús neki, akkor légyszűrő nélkül, csupasz karbival lesz jobb.

Üdv: Sipos Gergely