A 12-es karbit 17,5-ösre cseréltem a tuning robogón, de sehogy se jó

2020.09.04. 14:48

Kedves Motordoki!

Érdeklődöm: van 1 Honda X8R-x robogóm, ami gyári 50-es volt, kopott hengerrel. Meg szerettük volna kicsit "tuningolni" így kapott egy 50-es Polini hengerszettet, egy Giannelli Extra V2 kipufogót, fojtásmenteset, Malossi variátorszíjat, és 4,5 gr Malossi görgőt, Polini külső szíjtárcsát. A gyári tiltott cdi tiltás mentesre cserélve.

Gyári légszűrőház új szűrővel. Dellorto PHVA 12 gyári karbi, 78 as főfuvóka 35 ös alapjárati. Javasolták, hogy vegyek egy 17,5 es karbit hozzá, azzal majd jobban ugrik. Így kapott egy utángyártott Dellorto utánzatot (újat). A lényeg: a 12-es karbival szépen indul, van alapjárat, és átlagosan gyorsul, akár 55-65-re is. A 17,5-ös karbival: van alapjárat, szépen indul, de gázadásra torpan, ha felpörög durrog dadog, és gyakorlatilag menni nem is lehet vele. A 17,5-ösben 72-78-82-86-90-100 ig főfúvókát cserélgettük szinte semmi eredménnyel, ebben is 35 az alapjárati fúvóka. A tű minden esetben az 5 rovátka közül középen.

Kérdezném, miért nem tudjuk a karbit hozzáállítani? És terhelés nélkül sztenderen sem megy a 17,5 össel, pörögni sem akar. Mit nem veszek észre? miért nem akar jó lenni? Szimmeringek is újak, membránszelep házzal együtt új, tömítések újak. Gyertyakép a 12 karbival kicsit világosabb barna, már-már szürkés, 17,5 össel nem tudjuk meg nézni, mert nem bír annyit menni, hogy lássuk. Az új karbiban az automata szivató is új, kipróbáltuk, teszi a dolgát.

Köszi előre is a segítséget,

Üdv: István

karbi

Kedves István!

Előljáróban annyit, hogy az 50-es robogók tuningja egy nagyon vékony jég, ne csüggedj, ha elsőre nem sikerül. Sok tapasztalat kell hozzá, és ez sajnos magában foglal sok szívást is.

Az irány amin elindultatok tök jó. Egy jó hengerszett és kipufogó könyörög a 17,5-ös karbiért! Szuper hír, hogy a gyári karbival sikerült belőni, szóval valószínűleg valóban "csak" a keverékképzéssel lesz gond. Fontos, hogy mielőtt ráültök, sztenderen próbálgassátok. Én úgy szoktam kezdeni, hogy motor középtámaszon, vagy felbakolva, légszűrőház levéve, mondjuk egy 75-ös főfuvesszel. Ha bemelegedve így szépen veszi a lapot és kipörög, akkor dús lesz neki légszűrővel, és azért nem pörög ki, de erre kicsi az esély ezzel a setuppal.

Innentől azzal szoktam játszani, hogy teligázon a kezemmel elzárom részlegesen a levegő útját, addig amíg a legjobban kipörög. Így kell lennie egy olyan pontnak, ahol jó a hangja, és ha egy kicsit húzod a hátsóféket, nem dobja el teljesen a fordulatot. Ha nem találsz ilyen pontot akkor már a karbiba sem jut elég benzin valószínűleg: akkor úszószint, üzemanyagszűrő irányba kell menni. (Ezeket amúgy is érdemes ellenőrizni.)

Ha sikerült ezzel a módszerrel egy ideális állapotot találnom, akkor addig lépkedek fölfelé a fúvókákkal, amíg így légszűrő nélkül jó nem lesz anélkül, hogy odatenném a kezem. Ha ez megvan, akkor innen visszalépek egy tizedet méretben, felrakom a légszűrőházat, és megnézem mit csináltam, de még mindig csak sztenderen. Itt ugyanúgy lehet játszani azzal, hogy kicsit elzárod a levegő útját a kezeddel, figyeled, hogyan változik, és még lehet finomhangolni - valószínűleg kell is. Utána persze kellhet állítani a tűn is, de azt majd a próbakörökön lehet kitapasztalni, hogy a legjobb. Javaslom, hogy amíg bejáratós, inkább legyen egy kicsit dús, mint tökéletes, a hosszabb élettartam érdekében.

Remélem tudtam segíteni!

Sok sikert:

Siposgeri

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.