Zavar a kombinált fék, külön lehet választani őket?

2021.03.23. 08:45

Kedves Motordoktor!

A motoromon kombinált fék van (150-es SH) és eléggé zavaró, amikor kanyarban országúton kicsit szűkíteni szeretném az ívet, akkor részlegesen behúzza az első féket is, emiatt egy kicsit instabillá válik a motor.

A nem kombi fékes 500-asomon nincs ilyen gond és nem gondolom, hogy futóműprobléma állna fenn (első villa felújítva, hátsó teleszkóp jó és a blokk szilentjei sincsenek oda).

Meg lehet szüntetni a két fékkar közötti kapcsolatot úgy, hogy a motor utána is biztonságos legyen?

Üdvözlettel:

Tamás 

P1110961

Kedves Tamás!

Sajnos nem írtad meg, hogy a hátul dobfdékes régebbi, vagy az új tárcsás modell van meg neked. Bovdenes esetén csupán le kell venni a fejidomot, kivenni a hátsó fékkart és első főfékhengert összekötő bovdent, utánállítani a hátsófékbovdent, visszatenni a fejidomot és kész is a művelet.

DSC09301

Amennyiben tárcsás hátul a motor, akkor is megoldható a dolog, de kicsit bonyolultabb. Ebben az esetben az első féknyereg egyik dugattyúját a hátsó főfékhenger nyomja. Itt a fékcső valamelyik áteresztő csavarját esetleg ki lehet cserélni nem-áteresztőre és így megoldani a dolgot. Persze nem biztos, hogy megéri ennyire belenyúlni a rendszerbe, hogy utána esetleg órákig légteleníts és minden csupa fékfolyadék legyen.

A biztonsággal kapcsolatban annyi, hogy nem véletlen tesznek kombinált fékrendszert nagyon sok motorba. Egy vészfékezésnél nagyon fontos, hogy mindkét fék működjön, hogy mihamarabb megállj. De ezt valószínűleg te is tudod és mint a legtöbb motoros, ha hirtelen kell megállni, mindkét fékkart húzod. Ebben az esetben pedig nem feltétlen van szükséged kombinált fékrendszerre a biztonságos motorozáshoz.

Az ABS-es modelleken már nem kombinált a fékrendszer
Az ABS-es modelleken már nem kombinált a fékrendszer

Azért ha megléped a módosítást és később eladod a motort mindenképp alakítsd vissza, vagy hívd fel a vevő figyelmét a módosításra.

Remélem udtam segíteni,
üdv:

Siposgeri