Blokkcsere után motoroznék, de nincs meg a szikra

2021.05.03. 08:10

Tisztelt Motordoktor!

Adott egy Honda CBR600F, 2003 évjáratú motorkerékpár, melyben blokkot cseréltem, mert az előző blokk törött volt. Minden csatlakozó az eredeti maradt. Biztosítékok jók. Kulcsot is újratanítottam. Viszont indításkor az AC pumpa szív, a motort forgatja, de szikra nincs és nem indul be. Próbáltam ECU-t is cserélni, ami az új blokkhoz tartozik, de azzal még az AC sem működik. Mit kellene még átnéznem? Mi lehet a hiba?

Előre is köszönöm segítségét.

Üdvözlettel:

János 

Kedves János!

Ha nincs szikra, de a motor forog, szint minden esetben érdemes az alábbi sorrendben végignézni a rendszert:

- gyújtáskábelt gyertyapipa nélkül a motorblokktól kb. 1-2 cm-re tartva indítozni, megnézni van-e szikra. Ha így van, akkor gyertya / gyertyapipa hiba az eséllyes. Ha nincs:

- ellenőrizni a trafókat és hogy azok kapnak-e jelet. A trafókat ellenállásméréssel viszoinylag jól lehet vizsgálni, a primer tekercs általában 1-5 ohm ellenállású, a szekunder pedig 3-15 ezer ohm, a motorspecifikus adatok megtalálhatóak a szerelési útmutatóban. Azt, hogy jelet kap-e a trafó, alapvetően oszcilloszkóppal kellene mérni, azonban a bemeneti pozitív és negatív pontotk között feszültségméréssel is láthatunk mocorgást, ha van jel.

cbr600f4i-06b1

- következő lépés a főtengely jeladó, ezt ugyanúgy, mint bármilyen tekercset tudjuk ellenállásméréssel ellenőrizni

Üdv: Siposgeri

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.