Hullanak a verebek
A galyatetői szerpentinen döntögettünk, amikor a mögöttem jövő haverom szólt, hogy füstöl a verda. Színelemzés végeztünk, és arra a megállapításra jutottunk, hogy a füst színe nem fehér, nem kék, hanem fekete. Mihez nyúljak, mi okozhatja ezt a környezetszennyezésnek is beillő jelenséget?
Doktor úr!
Nagyon szeretek túrázni, és leginkább többed magammal teszem ezt. A múlt hétvégén a galyatetői szerpentinen döntögettünk, amikor a mögöttem jövő haverom szólt, hogy füstöl a verda . Színelemzés végeztünk, és arra a megállapításra jutottunk, hogy a füst színe nem fehér, nem kék, hanem fekete. Mihez nyúljak, mi okozhatja ezt a környezetszennyezésnek is beillő jelenséget?
Nos, ahogy a tüzeléstechnikai kutatóban dolgozó kedves barátnőm mondaná az alaphiba az, hogy "benned a tűz nem az igazi" , így a fekete korom adja a távozó kipufogógáz színét.
A problémát a túl dús levegő/benzin keverék okozza, ami a következő hibákra utalhat: túl sok nafta ömlik a gépbe, vagy kevés oxigént tud beszippantani, illetve a levegő/benzin keverék begyújtásának feltételei nem optimálisak.
A túl sok benzin beömlését a nem megfelelően
beállított karburátorokra foghatjuk, itt a tűszelepek hibája
illetve a membrános típusoknál a rossz,
szakadt membrán lehet a ludas. Az oxigénhiányért a
levegőszűrő elkoszolódott betétjére gyanakodhatunk a nem megfelelő
szikráért a gyújtógyertyákat, tehetjük felelőssé.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.