Mekkora a vákuum?
Egy kérdésem volna. Van egy Kawasaki GPZ900R típusú motorom. Szereztem egy szerelési könyvet. Ott azt írták, hogy a karburátorok között a hangolásnál az eltérés 2.7 kPa vagy 2 Hgcm lehet, de az nincs oda írva, hogy a mekkora a vákuum, ami ott mérhető.
A kérdésem az lenne, hogy mekkora a vákuum ott, ahova a
mérőműszert csatlakoztatjuk. Konkrétan azért, mert csinálni
szeretnék egyet.
A másik probléma az, hogy csúszik a kuplung, de csak akkor, ha magas fordulaton váltok harmadikból felfelé bármelyik fokozatba. Ha alacsony fordulaton felváltok hatodikba, és így gyorsítok, akkor nem csúszik meg. Megnéztem a könyvet, de az a baj, hogy német, és nem mindent értek. És a képek alapján nem jöttem rá, hol kell állítani, ha lehet állítani egyáltalán. Ja és jó a motorba Castrol GT motorkerékpár olaj ezt ajánlották. Te mit mondasz?
A szívócsőben uralkodó vákuum két dologtól függ. Az egyik a pillangószelep állása, a másik pedig az alapjárati fordulatszám. Ez nem csak az alapjárat állító csavar pozíciójától függ, hanem az alapjárati keverékcsavarok állásától is. Ezért a későbbiekben, amikor a konkrét beállítást végzed, erre is figyelemmel kell lenned, mivel nem csak a pillangószelepeket pozícionáló csavarok állításával tudod a szinkront befolyásolni, hanem az alapjárati keverékcsavarok pozíciója is befolyással van a szinkron beállítására.
A műszer elkészítése nem egy ördöngös feladat, csak megfelelő nyomásmérő órákra van szükség, melyek képesek mérni a negatív nyomást is. A komolyabb feladat, a beállítás lesz. A kuplung csuszásával kapcsolatban sajnos nincsenek jó híreim, mivel a kuplung nem állítható. Megoldás a lamellák cseréje lehet.
Rátérve az olajos kérdésre, én a Castrol R4-et javaslom, mivel véleményem szerint adjuk meg a motorunknak a "lehető legjobb" olajat. Itt természetesen használhatsz más márkájú, de hasonló paraméterekkel rendelkező olajat, a lényeg a minőség és az olajcserék pontos betartása . Egy jó minőségű olaj nagyban megnöveli motorunk élettartamát.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.