Membrános ETZ
Mivel feleslegessé vált a dugattyú szívóoldali része (a membrán miatt), úgy gondoltam átalakítom a dugattyút is ennek megfelelően.
Először is gratulálnék a rovathoz, szerintem nagyon jó! A
problémám a következő: Arra adtam a fejem, hogy felújítom
kicsit betegeskedő 250-es ETZ-met. Fúrás, dugó, főtengely,
csapágyak, szimmeringek, ahogy szokás. A főtengelyszerelő
emberkénél megláttam egy Yamaha szívómembránt, és gondoltam
nekem ez jó lesz! Már készül a rögzítés, nemsokára menetkész
lesz a szerkezet.
Mivel feleslegessé vált a dugattyú szívóoldali része (a membrán miatt), úgy gondoltam átalakítom a dugattyút is ennek megfelelően. A kérdésem a következő: hol nyissa a szívótorkot a dugattyú, ha a membrán be van építve? Rögtön az átömlő csatornák zárása után, amikor még nincs a forgattyús házban vákuum, vagy érdemes egy kicsit későbbre időzíteni, hogy a szívás nagyobb vákuumnál kezdődjön meg. Ez utóbbi esetben van ötleted, mennyit érdemes várni?
A membrán megoldásról az a véleményem, hogy a mai, korszerű motorok kartermembránosak, tehát a dugattyúnak nincs sok köze a szívóütem vezérléséhez. A membránt a forgattyúsházban lévő vákuum nyitja, illetve a nyomás zárja.
Amennyiben levágsz a dugattyúból a szívóoldalon, akkor vágj le a kipufogó oldalon is, hogy egyensúlyban legyen a dugattyú, és ne billegjen.
Esetleg ajánlanék egy nálam komolyabb szakértőt, aki az MZ-k nagy mestere és akit érdemes megkérdezned ezzel kapcsolatban. Az úriember neve Dobos Zoltán, telefonszáma pedig, 397-0625, illetve 06-30-950-3680.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.