GN125 vezérműlánc feszítés

2003.02.21. 09:03

Szóval, nekem egy 98-as Suzuki GN125-ösöm van, mely az eddig belepasszírozott kb. 20000 km dacára még elég jól érzi magát. Egyetlen probléma kezd idegesíteni az utóbbi időben, nevezetesen, hogy hidegen zizegő hang jön elő a hengerfej környékéről.

 
   
   

Szóval, nekem egy 98-as Suzuki GN125-ösöm van, mely az eddig belepasszírozott kb. 20000 km dacára még elég jól érzi magát. Egyetlen probléma kezd idegesíteni az utóbbi időben, nevezetesen, hogy hidegen (melegen már kevésbé) zizegő hang jön elő a hengerfej környékéről.

Szerintem a hunyó a vezérműlánc lehet, mert még nem volt megfeszítve egyszer sem. Szeretném a segítséged kérni abban, hogy mire kell nagyon odafigyelni a műveletkor, mert én még sosem feszítettem vezérműláncot. Jóllehet a probléma talán elég egyszerű, de biztos vannak itt is buktatók, melyekre nem árt odafigyelni.

Előre is köszönöm,
J
ui: Király a weboldal, és főleg a motordoki!

Biztos forrásból tudom, hogy a vezérműlánc feszítés szinte gyerekjáték ezen a modellen. A művelet menete a következő. Meg kell lazítanod a láncfeszítő végén lévő csavart, majd átforgatnod a motort néhányszor. Ezután visszahúzod a rögzítő csavart és már kész is.

Viszont ha már a Suzuki GN 125 került szóba, fel szeretném hívni a figyelmedet egy típushibára. Megmagyarázhatatlan okokból a benzin idővel "megeszi" a porlasztó membránját. A tünet fulladozás, túlfogyasztás, a szokásos porlasztó gond tünetek. Ha ilyet tapasztalnál, feltétlen ellenőrizd a membránt!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.