Saját kipufogó, de hogyan?

2003.02.27. 12:38

Kipufogót szeretnék építeni saját terveim alapján, de nem tudom, hogy merre lehet hozzá anyagot venni.

 
   
   

Javaslom, hívd fel Síma Bélát, a 364-3378-as telefonon. Ő minden, az anyagbeszerzéshez (és a gyártáshoz is!) szükséges információval rendelkezik.






 
   
   

Adott nekem egy Simson S 50 N 1978-as évjárat.
1. A karburátor üzemanyagszintjét szeretném spécin beállítani, hogy normálisan húzzon első és második sebességben.
2. Most akarom generáloztatni a motort. Furatás, új dugó, gyűrű. Azt szeretném megkérdezni, hogy hány km- t érdemes megtenni ahhoz, hogy nagyon spécin menjen a járatás után a gép? Azt tudom, hogy csak sík, egyenes terepen lehet vele menni, nem lehet vele rögtön emelkedőket mászni, meg ilyesmi. Ja, és a járatás alatt milyen keveréket érdemes adni neki ?


A porlasztó üzemanyagszintjének beállítása abszolút nem okozhat gondot ennél a modellnél, ugyanis a gyár összetéveszthetetlen jelet hagyott erre vonatkozóan az úszóházban. Tehát, hogy az elején kezdjem, le kell szerelned a porlasztót, majd az úszóházat. Ezek után, ha felülről belenézel az úszóházba, megpillanthatsz egy öntött élt, mely kb. 5 mm-re eláll az úszóház falától. Nos, ennek tetejéig kell érnie a benzinszintnek. A leszerelt úszóházat illesztd vissza a helyére, de ne rakd vissza a csavarokat! Ezután tedd vissza a benzincsövet a porlasztó csatlakozójára, nyisd ki a benzincsapot, majd 20-30 másodperc múlva zárd el a csapot, vedd le újra az úszóházat! Ekkor a benzinszintnek az öntött kiugró élig kell érnie. Ha ettől eltérő szintet látsz, akkor állítanod kell az úszók pozícióján és ezen keresztül az úszószinten, mindaddig, amíg el nem találod a megfelelő szintet. Ez egy aprólékos türelemjáték, de megéri a fáradozást.

Itt meg kell jegyeznem, hogy nem csak az üzemanyag szinten múlik, mennyire "húz" a motor. Mivel úgy is le kell szerelned a művelethez a porlasztót, érdemes rögtön elvégezni egy alapos porlasztó- és légszűrő tisztítást. Ezen kívül, fontos a porlasztó levegőcsavarjának, valamint a szabályozó-tűnek a pozíciója. A levegőcsavart kiindulási alapként ~1,5 fordulattal kell kicsavarni. A tű pozíciója a motor középtartományban való működését befolyásolja, tehát ha a középső fordulatszám tartományba nem húz rendesen a motor, akkor a tű pozíciójának módosításával tudod ezt befolyásolni. Mikor úgy érzed, eltaláltad a beállítást, akkor érdemes elvégezned a gyertyaszín tesztet, mely igazolhatja a beállítás helyességét.

A bejáratás idejére vonatkozóan azt javaslom, 500 kilométert adj a motornak, hogy felkészüljön az igazi használatra. Keverék tekintetében 1:33 -t javaslok, de ami még ennél is fontosabb, az a jó minőségű olaj használata. Azzal nem értek egyet, hogy csak sík úton szabad járatni a motort. Nyugodtan mehetsz vele emelkedőn, az nem baj, ha terheled kicsit a motort bejáratás alatt, ami fontos az a fordulatszám. Az első időkben nem szabad leforgatni a motort, csak közepes tartományban használd, majd az első 200-300 kilométer után kicsit emelheted a fordulatot, és néha le is kell forgatni a motort, de ne a legnagyobb fokozatban. Fontos dolog, a dúsabb keverék mellett az is, hogy a bejáratás időtartamára állíts a porlasztó szabályozó-tűjén is! Emeld feljebb a tűt, hogy több üzemanyagot és ezáltal is jobb kenést kapjon a motor, csökkentve ezzel is a motor megragadásának veszélyét!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.