Satuba a szilenttel!

2003.05.29. 11:49
A kihegyezett vezérlés a Simson sajnos híján van, tehát a power szelep fejlesztéseket meg kellene, hogy előzze egy nagyon komoly tuning, mely megnövelné a motor teljesítményét és a power szelep pedig csak könnyebben kezelhetővé tenné ezt a megnövekedett teljesítményt.

 
   
   

Simson S51B enduróm van. Arra szeretnék választ kapni, hogy hogyan lehet a hátsó villában a gumiperselyt kicserélni. Már próbáltam, de nem akart beleférni, sehogy sem tudtam a fémmel összehozni. Másik kérdésem, hogy lehetne-e a gépbe power szelepet tenni, és érdemes-e ezen gondolkodni?

Mivel a szilenteknek szorosan kell illeszkedniük a házukba, ezért a hátsó teleszkóp szilentjeit is legkönnyebben prés segítségével tudod kicserélni. Ennek hiányában egy satut kell bevetned a művelethez, melynek segítségével ki, majd be tudod préselni a teleszkóp alsó szemében lévő gumiperselyt.

A power szeleppel kapcsolatban az a véleményem, hogy bármit meg lehet csinálni, de speciel ezt nem érdemes. Először is tisztáznunk kell, hogy a power szeleptől nevét meghazudtolva nem erősebb lesz a motor, hanem csak egyenletesebben adja le a meglévő erőt. Mivel a power szelep lényege, hogy a kipufogó csatorna keresztmetszetét, egész pontosan magasságát változtatja a fordulatszám függvényében, hogy a kihegyezett motorok alacsony fordulatszámon is használhatóak legyenek, ezért a szelep hasznosságának alap feltétele a kihegyezett vezérlés.

Ennek a SIMSON sajnos híján van, tehát a power szelep fejlesztéseket meg kellene, hogy előzze egy nagyon komoly tuning, mely megnövelné a motor teljesítményét és a power szelep pedig csak könnyebben kezelhetővé tenné ezt a meg növekedett teljesítményt. Tehát indokolatlan lenne ezzel kezdeni, valamint a fejlesztések költségéből egyszerűbb vásárolni egy erősebb motort.