Motorgenerál kontra másik blokk

2003.07.01. 10:23

A motorgenerál kontra új blokk kérdés sok embernek okozhatott dilemmát. Az anyagiakat, mint egyik fontos tényezőt félretéve is több kérdés merülhet fel a döntés előtt.

 
   
   

Másfél éve vettem egy régi 82-es Honda Xl500R motort, előző tulaj azelőtt 2 éve csináltatott egy nagyobb belső generált rajta. Egy évig semmi probléma nem volt vele, tavasszal kezdődtek a problémák.

A motorból elég erős csörgés hallatszik, főleg kis fordulaton. Egy szerelő meghallgatta, azt javasolta, hogy újabb generál helyett inkább keressek új blokkot, jobban megéri. A másik probléma, hogy a motorfék nagyon gyenge, a fordulatszám nagyon lassan esik vissza.

A motorgenerál kontra új blokk kérdés sok embernek okozhatott dilemmát. Az anyagiakat, mint egyik fontos tényezőt félretéve is több kérdés merülhet fel a döntés előtt. Ugyanis ha vásárolsz egy másik blokkot, az is használt és igaz meg lehet mérni a kompressziót, ami sokat elárul, de minden porcikájában elég nehézkes megvizsgálni az állapotát.

Tehát lehetséges, hogy a beszerelés után tökéletesen működik a motor, de ugyanúgy előfordulhat, hogy egy - két év múlva azon a blokkon is előjönnek a hibajelek. Lehet, hogy hamarabb is. Ha felújítod a motort, akkor biztos lehetsz benne, hogy amit kicserélsz, az jó lesz és sokáig megbízhatóan fog működni a motorod.

A kérdés eldöntésénél talán azt kell leginkább mérlegelned, hogy milyen időtávra akarsz tervezni a motoroddal.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.