Kawasaki GPZ 1000RX durrogás?

2003.11.06. 10:11

Gyújtáselektronika csere és karburátorállítás után motorféknél Beledurrog a kipufogóba, mi okozhatja és károsíthatja-e a motort. Szelepállítás után enyhe szelephang normális? A korral jár? Várom válaszukat.

Szerintem a durrogást a szelepek okozzák. Mégpedig azért, mert nem zárnak rendesen a kipufogó szelepek és ennek következtében a sűrítési ütemben, benzin-levegő keverék áramlik a kipufogóba, mely a kipufogási ütemben begyullad ott, a hengerből kiáramló forró gázok hatására.

A szelepállítás után elvileg nem szabadna szelephangnak lennie, de ha minimális, akkor mondjuk még elfogadható. Viszont itt nem ez a probléma. A szelepek nem zárásának okai a következők lehetnek. Legegyszerűbb esetben a szelephézag hiánya, azután az elégett szelepek, vagy a beverődött szelepfészek.

A rossz hír, hogy ezt csak úgy tudod pontosan ellenőrizni, hogy ha leveszed a hengerfejet. Előzetes vizsgálatnak egy kompresszió mérést tudnék javasolni, durvább esetekben ezzel is lokalizálni lehet a problémát. Ez a probléma járhat a korral, de kiváltója lehet egy túlontúl nyitott kipufogórendszer is.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.