Minden szerelő rémálma

2003.11.20. 10:21

A kérdésem az lenne, hogy mi lehet az oka (ha a lehetségeseket felsorolnád, már az is segítene), hogy a motorom (Suzuki Impulse 400), néha kezd megtorpanni menetközben, majd megáll. A megállás után kb. fél, egy perccel be lehet indítani, és egy-két felpörgetés után megy rendesen.

Igazából semmihez nem köthető a jelenség, mert volt, mikor hideg motornál fordult elő, de inkább azt mondanám hogy 100-120 km után jelentkezett a probléma leggyakrabban, és szinte minden motorozásom alkalmával. Gondolhatod, igen kellemetlen mindez, amikor előzés közben jelentkezik, vagy épp a kanyarban, amikor a gázadás tolná ki a motort a helyes ívre.

Még annyit hozzátennék, hogy voltak dugulási problémáim a rettenetesen koszos tank miatt, de azokat, ha minden igaz, orvosoltam (ha emiatt állna meg, akkor miért indulna utána szinte rögtön el?), valamint a termosztátom valószínűleg nem működik, de szinte sosem éreztem annyira melegnek a motort, na meg ilyenkor ősszel is, menetközben ennyire melegedne? Én valami olyasmire gyanakszom, hogy valami az elektronikában melegedhet, és az okozza ezt a problémát. De mi lehet az?

Az általad tapasztalt probléma, minden szerelő rémálma. Rendesen működik, aztán egyszer csak gondol egyet és megáll, de természetesen a szerelőnél sosem produkálja a problémát. Nekem is volt hasonló élményem, ebből kifolyólag két okot tudnék megemlíteni az említett jelenség kiváltó okaként.

Szerintem a probléma oka a tanksapka, egész pontosan a tanksapka levegőztető nyílása. Ennek eldugulása esetén az üzemanyag fogyásával vákuum keletkezik a tankban, ezáltal nem kap a motor üzemanyagot. Ezen kívül lehet még a gyújtáselektronika hibája is. Én egyszer lemostam a Suzuki Intruderemet, a gyújtásdoboz beázott és teljesen szabálytalan időközönként az általad is tapasztalt jelenséget produkálta. Emlékszem, akkor nekem is komoly fejtörést okozott a probléma megoldása.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.