Mi a helyzet a membránnal?

2004.01.22. 11:15

Kérdezném, hogy mi is a membrán tényleges feladata? Miért nem volt a régi paripákon? Mit is takar az, hogy elektronikus membránvezérlés? Előre is kösz a segítséget!

A membrán alkalmazása technika és nem korfüggő. A kétütemű motort vezérlését tekintve résvezérlésű motornak is nevezik. A "rések" elnevezés a szívó, a kipufogó és a felömlő csatornákat jelölik. A csatornák nyitását, illetve zárását a dugattyú végzi alapesetben. Szívó ütemben legcélszerűbb, minél rövidebb és egyenesebb úton a forgattyúsházba juttatni a benzin-levegő keveréket.

Itt jön a membrán szerepe, mely a szívócső nyitásának és zárásának feladatát átveszi a dugattyútól. A membrán "lapocskáinak" nyitásáról és zárásáról a karterban uralkodó vákuum, illetve nyomás gondoskodik. A nyomásváltozásra a membrán azonnal reagál. A membránvezérlés előnye, hogy általa jóval nagyobb keresztmetszeten és rövidebb, egyenes úton érkezhet a keverék a forgattyúsházba, mint a hengerpaláston kiképzett szívónyíláson át.

Elektronikus membránról viszont még nem hallottam. Ez vagy az én ismereteim hiányossága, vagy pedig a power szelepre gondolsz, melyből létezik elektronikus, de az egy másik történet.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.