Tréfás automata szivató
Van egy Yamaha Jog (Aristic spec) 50-es robogóm, elég öreg darab. Az egyik indításnál egy öreg zéger kiugrott, és szétroncsolta az egészet, ezután egész télen állt. Most nekiálltam megcsinálni: kapott új hengert és dugót. Ezek után alig akart beindulni, és beindulás után ugrál, és csak magas fordulaton megy. Tulajdonképpen alapjárata nincs, lefullad, ha nem elég nagy a gáz.
Egyébként nagyon jól megy, kicsit tápos, a 80 km/h-t is megfutja. Az indítás lehetetlen, ha nem fújom meg a karburátoron a benzinbeeresztési levegőztetőt. Nem tudom, de én az automata szivatóra gyanakszom, de nem tudom az egész szerepét, se a működési elvét (ha áramot kap, akkor behúzza a tűt (ezt nem teszi meg). Ez csak az indításnál játszik szerepet? Esetleg meg lehet megjavítani vagy kiiktatni, vagy menyibe kerül?
Az automata szivató már sok embert megtréfált! Pikantériája, hogy a probléma kiváltó okától függően (megszorulás, elektromos probléma....stb), bármely pozícióban rögzülhet a szelep. Amennyiben zárt állapotban marad, akkor nehézkes a hidegindítás, viszont utána gyönyörűen működik a motor. Ha viszont nyitott pozícióban marad, akkor a könnyed indítást túlfogyasztás, füstölés és teljesítményesés követi.
A mi esetünkben viszont nem vagyok biztos benne, hogy kizárólag ez lehet a probléma. Mivel szinte lehetetlen az indítás, a nincs szivató eset állhat fenn, viszont attól még kellene, hogy legyen alapjárat miután bemelegszik a motor és nem csak a magas fordulatszámon kellene, hogy üzemeljen. Tanácsom, egy nagyon alapos porlasztó és üzemanyagrendszer mindenre kiterjedő tisztítását!
Másik probléma is fennállhat, ez pedig a főtengelyszimering. Tömítetlensége esetén csak magas fordulatszámon képes megfelelő nyomás képződni a forgattyúsházban, ezért alacsony fordulaton erőtlen, fuldoklik a motor. Erre megoldást kizárólag a szimeringek cseréje jelenthet.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.