A szimmeringcsere lépései

2004.05.18. 10:59

Yamaha TDR 125 motoromnak, (alv. sz:3XE... ) első teleszkóp szimmeringei engednek. A cseréjüket megoldanám, ill. már hozzá is láttam, de az alsó teleszkóp száron lévő csavarzatot nem tudom kicsavarni, mert az elforog. Így a felső szárat nem tudom eltávolítani, hogy hozzá férjek és kivegyem az elhasználódott szimmeringeket.

Kérdésem egyszerű: Hogyan is kell (kellene) szakszerűen a szimmering cserét végre hajtani? Mennyi olaj kell bele és milyen típusú? Híg, sűrű vagy szimpla hidraulika olaj is jó?

Az alsó csavarokat úgy kell szakszerűen kinyitni, hogy kicsavarod a teleszkópszár tetején található csavart, kiveszed a rugót, kiöntöd az olajat, majd egy célszerszám segítségével (ez emlékeim szerint egy nagy imbuszkulcsra emlékeztet) ellent tudsz tartani az alsó csavarnak. Amennyiben nem tudsz beszerezni, vagy eszkábálni semmiféle célszerszámot, akkor jön az ennél kicsit barbárabb, de rendkívül hatékony és célravezető megoldás.

A teleszkópszárból kiöntöd, vagy leengeded az olajat. Ezután eltávolítod a szimmering felett található zégergyűrűt, majd egy leselejtezésre szánt csavarhúzóval átütöd a szimmeringet és kipattintod a helyéről. Szimmeringház tisztítása, romok eltakarítása, majd új szimmering behelyezése, zégergyűrű visszatétele, olajfeltöltés és kész is a művelet. Megjegyzem, ezt a megoldást csak végszükség esetén javaslom használni!

Olaj tekintetében javaslom, használj kifejezetten motorkerékpárok teleszkópjába kifejlesztett lengéscsillapító olajat. Ebből létezik soft, medium és hard. Az olaj sűrűsége befolyásolja a csillapítást, tehát ezt a használathoz kell igazítani. Javaslom a médium sűrűségű olaj használatát. Mennyiség tekintetében kicsit bizonytalan vagyok, mivel tudtommal a TDR-be gyárilag olasz Paiolli teleszkóp van, és bevallom, nem tudom pontosan a megfelelő mennyiséget. E tekintetben javaslom szakszerviz telefonos segítségének igénybevételét!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.