Kompresszió-hiány, vagy...?

2004.06.08. 17:13

Megfogadtam a múltkori tanácsodat és eredeti Honda dugót tetettem az NSR 75-be. Most járatom, remélem jó lesz. Hallottam viszont valamit, hogy nemcsak az 50-es verzióban van fojtás, hanem még ebben is. A lendkerék mellett van egy jeladó, ami 4-5-6 fokozatban állítólag lekorlátozza a fordulatszámot úgy, hogy nagyobb előgyújtást ad a motornak. A kérdésem: Hogyan lehet teljesen kiiktatni ezt a korlátozást?

Bevallom, én nem tudok ilyen tiltó egységről, főleg nem olyanról, amelyik csak 4-5-6. fokozatban dolgozna. Szerintem a motor erőtlensége (kompresszió-hiány) vagy pedig a túl hosszú áttétel okozhatja ezt a jelenséget. Amennyiben kompresszió-hiányos volt a motor, akkor ez most megoldódik a dugattyú cseréjével. Amennyiben viszont az áttétel van nagyon meghosszabbítva, akkor ezt csak az áttétel cseréjével lehet megoldani. Ilyen esetekben a motornak magasabb sebességi fokozatban már nincs ereje elérni a kívánt, kellően magas fordulatszámot.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.