Tárcsafék problámák
Az első tárcsafékkel vannak problémáim, mégpedig hogy egy ponton hozzáér a pofa a tárcsához. Ezt hogyan lehetne kiküszöbölni? Nem lehet valahogy állítani a pofák szélességén? Mert a tárcsa és a fékpofa sincs még megkopva.
A másik kérdésem a motor végsebességére vonatkozik. A motor 65-nél megtorpan, pedig szerintem, még van benne szufla. Hogyan lehetne kicsit gyorsítani? Nekem olyan 80 km/h végsebesség kéne, mert külterületen sokat járok vele. Valami pénztálca kímélő megoldás van erre?
Tárcsafék esetében nem lehet beállítani a betétek pozícióját.
Amennyiben a betét hozzáér a tárcsához, az esetben
- vagy a munkahenger dugattyúja szorul - megoldás: szétszedés,
megjáratás, tisztítás.
- vagy a betét szélei szorulnak a munkahengerben - megoldás: a
betétek kivétele, széleik megcsiszolása.
- vagy a féktárcsa üt, erre utalhat az egy ponton érzékelt
szorulás - megoldás: az egyengetés, vagy a csere.
Teljesítmény. Nos, egy teljesen széria 50 cm 3-es robogótól hidd el, nem olyan rossz ez a menetteljesítmény. Ha ennél többre vágysz, beavatkozásra lesz szükség, melynek természetesen költségei lesznek. Robogók esetében a teljesítménynövelés eszközeinek tárháza szinte kifogyhatatlan. Henger, dugattyú, hengerfej, porlasztó, kipufogó, kuplung, csakhogy a legfontosabbakat említsem. Én speciel a köbcenti tuning híve vagyok, ezért egy 70 cm 3-es hengert és a hozzá való hosszabb végáttételt tudnám javasolni. Ezzel garantált az általad óhajtott 80 km/h sebesség.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.