Hol az alapjárat?

2004.07.27. 11:01

Február elején vásároltam egy '97-es Aprilia Rally robogót, 70-es hengerrel. Két fő problémám lenne: egyik, hogy nincs alapjárat. Milyen módon orvosolható ez? Elég csak az alapjárati csavart beállítani?

Másik problémám, hogy bár 70-es, de szerintem túl sokat eszik, mert a 6 litert 100-on gond nélkül benyeli, vagy akár többet is! Olvastam itt, hogy ennek lehet oka, hogy nem zár rendesen/elkoszolódott a tűszelep ill. valami membránnal lehet valami gond. Huzamosabb állás után a légszűrőnél érezhető benzinszivárgás. Gondolom, egy teljes szakszerviz bevizsgálást javasol.

A motor alapjáratát valóban az alapjárat állítócsavarral lehet beállítani. Amennyiben erre nem reagál a motor, akkor mélyebbre kell ásni. A hibát okozhatja az alapjárati rendszer (alapjárati fúvóka, levegőjáratok) eldugulása, vagy akár egy nem záró tűszelep. Ugyanez a tűszelep probléma magyarázat lehet a 6 liter/100km fogyasztásra is.

Mivel a légszűrőnél is benzinszivárgást észleltél a huzamosabb állás után, ez arra utaló jel, hogy nem csak a tűszelep, de a benzincsap sem zár tökéletesen. Ezért azt javaslom, ellenőrizd és tisztítsd ki az egész üzemanyagrendszert! Nem feltétlen szükséges szakszerviz felkeresése, mivel ez nem tűnik bonyolult hibának. Amennyiben rendelkezel némi szakismerettel és elszántsággal, akkor véleményem szerint meg tudod oldani a problémát. Természetesen a szakszerviznek is megvannak a maga előnyei. Ilyenek a gyorsaság, hatékonyság, szakszerűség, stb.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.