Zörgő SV650

2004.11.16. 10:59
Vásároltam idén augusztus elején egy Suzuki SV650S motorkerékpárt (2003-as modell, 0 kilométeresen, szalonból vásároltam). 900 kilométer volt benne, mikor feladta a szolgálatot a szabadonfutó. A motor pörgetett, de nem indított. Szervizben hosszas viták árán sikerült kivívni, hogy még a hónapban megjavítsák, és persze garanciálisan.

Miután belekerült az új szabadonfutó, egy alátét csörgéséhez hasonlító hangot adott 6-7000-es fordulatszám tartományban. Ez a hang idővel, néhány száz kilométer megtétele után eltűnt. Most viszont ismét van egy hang, amit nem tudok eldönteni, mi lehet. Ha első illetve második fokozatban kipörgetem, akkor 6500-tól olyan hang jön, mintha egy kis lemezdarabot dobálnék a betonon. Sem üresben, sem 3., 4., 5., 6. fokozatban nem ad semmilyen hangot, csak 1-ben ill. 2-ban 6500 fölött.

A szalonban egy sportdobbal vásároltam, de túl hangos lett, így kerestem egy gyárit. A gyári megfizethetetlen volt, viszont egyik cimborámnak egy ugyanilyen motorja van sportdobbal, így volt egy fölös gyári dobja. A gyári dobot - hogy hangosabb legyen - annak idején egy vasrúddal átütötte (a furulyát szúrta át). Lehet, hogy a lamellák sérültek és az csörög? De ha így van, akkor miért csak az első két fokozatban teszi? Mi lehet a hiba szerinted?

Mint azt már többször is írtam, az ilyen csörgő-zörgő problémákra látatlanban, illetve hallatlanban a legnehezebb választ adni. Szerintem és hangsúlyozom, hogy elviekben szerintem a kipufogóban az átütés következtében elszabadult, levált lamellák okozhatnak ilyen zörgést. Véleményem szerint a zaj független a szabadonfutó cseréjétől.

Mivel csak az első két fokozatban hallod, ezért még ezekkel a fogaskerék-párokkal lehet némi probléma, de egy ilyen friss motornál ez nem valószínű. Javaslatom a következő: ha időd engedi, szedd le a dobokat és kezd el rázni jó erősen! Ha elszabadult valami, akkor azt hallani fogod. Javasolnék még egy olajcserét is, mert a csere alkalmával meg tudod nézni a leeresztő csavarban lévő mágnest. Ugyanis, ha a váltóban valami letört, lepattant, ledarálódott, vagy túlzottan megkopott, akkor annak nyomát fogod látni a mágnesen, mivel az összegyűjti a levált fémdarabokat.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.