Ördögi lángnyelvek

2005.09.20. 13:24

Először is szeretnék gratulálni a rovathoz, nagyon király! A kérdésem a következő lenne: vettem nemrég egy Honda CB-t, amely valószínűleg 175 cm3-es, 2 henger 2 karbi, 4 ütem, kb. 1972-es. Kezdetben az önindítót nyüstöltem indításhoz, ami lassan kezd el forogni, majd begyorsul. Ez hibája az önindítónak, vagy gyárilag ilyen? Erről leszoktam, mert néha már majdnem izzott a sok indítózástól. A gond itt kezdődik.

A vas hidegen pöccre indul, elfogadható alapjárat, majd kb. 1 perc bemelegítés, és jön a totál káosz. Indításkor hol a karbin, hol a kipufogón jön ki ökörsütő lángcsóva, komoly durrogás közepette. Ha végre beindul, 2-3 kövér gáz után jó alapjárat, ami 10-15 másodperc után eltűnik, és amikor hallom, hogy le akar állni, gázt neki, szintén durr, leáll és kezdődik minden elölről. A vezérlés a helyén van, a karbit kipucoltam, a 2 gyertya más, de azt mondták az nem baj, ha a hőérték jó. Honnan lehetne megtudni, hogy milyen gyertya kell bele? Előre is köszi a segítséget. Először is gratulálni szeretnék a motorhoz! Az önindítóval kapcsolatban, véleményem a következő: gyárilag nem így kell működnie egy önindítónak. Valószínűleg szorul egy persely, vagy egy csapágy, és ezért indul ilyen nehézkesen az indítózás. Megoldás, az önindító felújítása.

Akkor nézzük a nehezét! Az itt-ott durrogás oka kétféle lehet. A porlasztóból jövő durrogás oka a szegény keverék, kevés üzemanyag. Ez hidegen lehet a hidegindító rendszer elégtelen működésének következménye, míg melegen a jelenség oka a helytelenül beállított alapjárati keverék, vagy egy eltömődött fúvóka. Javasolnék egy alapos porlasztó vizsgálatot és (újboli) tisztítást, mely kiterjed az egész üzemanyagrendszerre.

A kipufogóba durrogás és lángcsóva viszont gyújtásproblémára vezethető vissza. Lehet rosszul beállított előgyújtás - egész pontosan utógyújtás - vagy lehetséges a hol van - hol nincs szikra esete. Ennek pontos kiderítéséhez alaposan meg kell vizsgálni a gyújtásrendszert. Ellenőrizni kell a megszakítóhézagot (valamint, hogy nincs-e beégve), az előgyújtást, a kondenzátor és a trafó állapotát, az összes kábel és csatlakozó állapotát, a gyertyapipák állapotát és akármilyen jók is, a gyertyákat.

Van még egy eshetőség, mely befolyásolja a hidegindítást és okozhat durrogást is, ez pedig a szelephézagok esetleges hiánya, vagy az elégett és nem kellően tömítő szelepek. Ennek ellenőrzése a szelephézag ellenőrzésével kell, hogy kezdődjön, majd ha ezek rendben vannak, jöhet a légnyomásveszteség mérés, mely megmutatja, elszökik-e a nyomás a szelepek mellett.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.