Kuplung csúszási vizsgálat

2002.05.14. 13:56

A kuplungnál azt kell figyelembe venni, hogy első fokozatban a legnagyobb a nyomaték, tehát egyesben csúszik meg legkönnyebben a kuplung. Legkönnyebb ellenőrizni a kuplung csúszását úgy, hogy harmadik fokozatban motorozol kényelmesen és elkezded nyomni a hátsó féket.

 
   
   

Nem tudsz esetleg valami ötletet adni arról, hogy hogyan lehetne tunningolni (tunningoltatni) az LC4-es Duke-ot? Olvastam külföldi lapokat, de sajna hiányos a nyelvtudásom, és emiatt nem mindent értettem meg belőle. Nem nagyon szeretnék kimenni Németországba egy tunning kedvéért...

Ha engem kérdezel így is elég erős a Duke. Ettől függetlenül természetesen lehet fokozni a teljesítményét, de ez mindenképp a tartósság rovására megy. A beavatkozásnak is vannak fokozatai, azt előre el kell dönteni, mekkora összeget szánsz a tuningra, és mekkora lóerő többletre szeretnél szert tenni. A két dolog amúgy egyenes arányban növekszik. Legegyszerűbb, szinte csak külső beavatkozásként ajánlanám a kipufogórendszer cseréjét egybekötve egy Jet-kit vásárlásával. Amennyiben ezt kevesled, jöhet a belsőségek cseréje.

Mivel "legjobb tuning a köbcenti tuning" ezért lehet növelni a motor furatát egy nagyobb dugattyúval párosítva, átdolgozni a hengerfejet, növelni a sűrítést, vásárolni sport vezérműtengelyeket, stb. Ezt a felsorolást majdhogynem a végtelenségig lehetne folytatni, legalábbis addig, hogy vásárolni hozzá komplett gyári tunung kittet. Biztos vagyok benne, hogy ehhez a motorhoz létezik ilyen. Erről felvilágosítást véleményem szerint legegyszerűbben a Törökbálinton lévő Zsembery motorsport üzletben tudsz szerezni.

 
   
   

Egy régi Simson Star-om (UBUL) van és a minap mikor a városban voltam a piros után nem akart elindulni 1-esben. Hiába engedtem el a kuplungot nem húzott, csak a motor bőgött. Ami érdekes, hogy 2-esben és 3-asban ugyanúgy ment, mint addig. Ennél még érdekesebb, hogy csak 2-szer csinálta, aztán egészen hazáig (ez kb. 8-10 km) egyszer sem.

Mikor hazaértem megnéztem az olajszintet is és nem sok volt benne. Mindent összevetve fogalmam sincs, mi lehet a baja, de pénteken kirándulni szeretnék, úgyhogy írhatnál valamit, ha tudsz. (Csekély tudásom szerint a kuplungtárcsa nem lehet elégve, mert akkor 2-esben és 3-asban sem húzott volna; persze lehet, hogy rosszul tudom.)

A kuplungnál azt kell figyelembe venni, hogy első fokozatban a legnagyobb a nyomaték, tehát egyesben csúszik meg legkönnyebben a kuplung. Legkönnyebb ellenőrizni a kuplung csúszását úgy, hogy harmadik fokozatban motorozol kényelmesen és elkezded nyomni a hátsó féket. Amennyiben nem hajlandó lefulladni a motor, abban az esetben sajnos csúszik. Ez esetben javaslom a lamellák cseréjét (amennyiben nem lehet már állítani rajta). Ha lefullad, akkor jó.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.