Olajos tévedés

2006.12.08. 11:08

Én nem is problémával, inkább kérdéssel fordulok hozzád. A motorom egy ETZ 150-es, 1988-as gyártmány. A kérdés a következő: figyelmetlenségből dízelmotorba való olajat raktam bele. Használva azóta nem igen volt. A váltás hidegen egy kicsit zajosabb, de miután bemelegszik a motor, szinte észrevehetetlen a különbség. Származhat ebből a figyelmetlenségből valamiféle károm? És ha igen mi? Mit tanácsolsz, mi legyen?

Kedves Szorosz! Rövidtávon nem probléma a más minőségű olaj használata, de természetesen nem megfelelő a váltóba. A diesel olajok más célra készülnek, adalékcsomagja is más motorüzemre van kiélezve, erősebb lerakódásgátló adalékokkal készülnek, kevesebb EP hatású adalék van bennük, amelyek a kapcsolódó fogak felületét védik. A váltóban kevesebb lerakódás keletkezik, savasodás sem jellemző, azonban a kapcsolódó fogak felületi kopását a már említett EP (extreme pressure) adalékokkal mérsékelik. Ha van valamilyen olaj a váltóban, az azt jelenti, hogy nem megy azonnal tönkre, azonban a hosszú távú hibátlan működés biztosítékaként mindig a belevaló olajat kell használni. Én azt javasolom, cseréld le, önmagad megnyugtatása miatt is.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.